صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۱۵۱۵۳

حرف روز/ فرزندان رمضان

شب‌هاي قدر به پايان رسيد و ايامي نو پيش روي همه آنهايي است که اين روزها را روزه گرفته و شب‌ها را به عبادت و بندگي مشغول بوده‌اند[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی

یادداشت: شب‌هاي قدر به پايان رسيد و ايامي نو پيش روي همه آنهايي است که اين روزها را روزه گرفته و شب‌ها را به عبادت و بندگي مشغول بوده‌اند. بدون شک شب‌هاي قدر را مي‌توان سرآغاز سال نو معنوي مؤمنان دانست. استغفار و توبه فرصتي براي انسان مؤمن است که حرکت در مسير بندگي را با اراده‌ تقويت شده تداوم بخشد و با عبور از گناهان در مسير کمال و تعالي با همتي بلندتر گام بردارد.
در عرصه‌هاي سياسي نيز با گذر از شب‌هاي قدر و رمضان مي‌توان آغازگر فضايي جديد باشیم که در آن اخلاق سياسي بيش از گذشته محور فعاليت‌ها قرار گيرد. پرهيز از دروغ‌پراکني، تهمت‌زني و فریب افکار عمومي، پذيرش خطاهاي سياسي، پايبندي به قانون، احترام به رقيب سياسي و... همگي اصول بنياديني هستند که بايد مورد توجه احياداران قرار گيرد. ضرورتي که در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامي، نظام اسلامي سخت به آن نيازمند است. طبيعي است که انتظار می‌رود بين امروز و ديروز سياسيون تفاوت قائل شويم؛ وگرنه با صراحت بايد گفت دست‌هاي‌مان پس از بيش از بيست روز روزه‌داري و سه شب قرآن بر سر گرفتن تهي است!
امسال سال انتخابات است و نمايندگان مجلس دستخوش تغيير خواهند شد و مردم در اسفند ماه براي گزينش نمايندگان يازدهمين مجلس پس از پيروزي انقلاب اسلامي پاي صندوق‌هاي رأي خواهند آمد. اين عرصه، عرصه عملي تحقق اخلاق‌مداري است و پايبندي به آن حداقل انتظاري است که از احياداران شب‌هاي رمضان انتظار مي‌رود. اين انتظار هم شامل سياسيوني می‌شود که در جايگاه نامزدهاي انتخاباتي به ميدان خواهند آمد و هم شامل ملتي می‌شود که مي‌خواهند از ميان نامزدها يکي را به عنوان نماينده برگزينند.
مواجهه جمهوري اسلامي و دشمنان ايران زمين به روزهاي سخت و حساس خود نزديک‌تر شده است. در اين ميان موفقيت ملت ايران در گرو ايستادگي است! ايستادگي در برابر دشمن در جنگ تمام‌عيار اقتصادي که پيوست‌هاي عمليات رواني آن نيز به طور حداکثري کليد خورده است. برکت روزه‌داري تقوا است و ثمره تقوا ايستادگي در برابر شيطان و نهراسيدن از عربده استکبار جهاني است. شيطان‌صفتان اين روزها با همه توان براي شکست مقاومت ملت ايران متحد شده‌اند، غافل از اينکه ملتي که خود را «فرزندان رمضان» مي‌دانند، تسليم تحريم و ارعاب و زياده‌خواهي‌ها نخواهند شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات