بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۵۲۷۵

ایران چگونه پیروز جنگ اراده ها شد؟

سان تزو یک استراتژیست جنگی افسانه ای در چین باستان جملات معرفی در هنر جنگیدن دارد ،او ترجیح می دهد بدون جنگ پیروز شود و یا در نهایت در مرحله اول، با ساده ترین جنگ برنده شود.

محمد حسین مصطفایی / در جنگ نظامی ،تحریم و تهدید کسانی پیروز نمی شوند که سلاح بیشتری دارند بلکه کسانی پیروز می شوند اراده قوی تری دارند. سان تزو یک استراتژیست جنگی افسانه ای در چین باستان جملات معرفی در هنر جنگیدن دارد ،او ترجیح می دهد بدون جنگ پیروز شود و یا در نهایت در مرحله اول، با ساده ترین جنگ برنده شود. اگر چه او استراتژی جنگ را نوشته است اما جمهوری اسلامی بسیار فراتر از اندیشه های او بسیاری از پیروزی ها در عرصه های بین المللی را نصیب خود کرده است.
آخرین نمونه از هنر استراتژیک جمهوری اسلامی ایران مقاومت روانی ملی در مقابل آمریکا در جنگ روانی ناو آبراهام لینکلن است؛ آمریکا تلاش می کرد که جمهوری اسلامی را در یک بازی پیچیده با مهره های سنگین فراوان مانند ناوهای جنگی،هواپیماهای بی 52، جابجایی نیروهای نظامی،انتقال سامانه های پاتریوت وادار به عقب نشینی،تسلیم و خلع سلاح نماید اما جمهوری اسلامی با راهبرد مقاومت در مقابل تمام توطئه ها ایستاد.اکنون مقاومت های ایران جواب داده است و آمریکا نه تنها هرگونه براندازی،حمله نظامی را بی فایده برای مقابله با ایران دانسته است بلکه از شرط گذاری برای مذاکره هم دست برداشته و خواهان مذاکره بدون پیش شرط شده است.
وزیر خارجه آمریکا با عقب‌نشینی از ۱۲ شرطی که پیش از این برای عقد توافق هسته‌ای جدید با ایران مطرح کرده بود امروز یکشنبه گفته دولت این کشور «بدون پیش‌شرط» آماده مذاکره با ایران است.
مقام‌های جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده‌اند با آمریکا وارد مذاکره نخواهند شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه هفته گذشته با تأکید مجدد بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مطلقاً با آمریکا مذاکره نخواهد کرد، گفتند: «همان‌طور که قبلاً هم گفته شده، مذاکره نکردن با آمریکا به این علت است که اولاً هیچ فایده‌ای ندارد و ثانیاً ضرر هم دارد».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تبیین رفتار آمریکایی‌ها برای رسیدن به مقاصد زورگویانه‌ی خود در قبال دولتها و کشور پرداختند و افزودند: «آمریکایی‌ها معمولاً برای رسیدن به اهداف خود یک راهبرد دارند و یک تاکتیک. راهبرد آنها فشار با هدف خسته کردن طرف مقابل است و سپس از "مذاکره" به‌عنوان مکمل فشار استفاده می‌کنند تا به خواسته‌ی خود برسند».

ایشان تأکید کردند: «این مذاکره در واقع مذاکره نیست بلکه وسیله‌ای برای چیدن محصول فشارها است و نشستن پشت میز مذاکره با آمریکایی‌ها یعنی نقد کردن همان مواردی که با فشار، زمینه‌ی تحقق آن را فراهم کرده‌اند».
خداوند در سوره مؤمنون، آیه 4 می‌فرماید: « فَلَا يَغْرُرْكَ تَقَلُّبُهُمْ فِي الْبِلَادِ »؛ مبادا قدرت‌نمایی ظاهری دشمنان دین شما را بفریبد.
در آیات قرآن به تکرار با این سخن رو‌به‌رو می‌شویم که مؤمنان هرگز تصور نکنند اگر چند صباحی امکانات و قابلیت‌های وسیعی در اختیار مستکبران و زورگویان عالم قرار گرفته، این نشانه پیروزی آنها در پایان کار است؛ به همین منظور انگشت روی نمونه‌های تاریخی به عنوان مصادیق ابطال این تفکر گذاشته و به سرنوشت فرعون در مصر، نمرود در بابل و ابوسفیان در مکه اشاره کرده و این واگذاری را با هدف اتمام حجت یا آزمایش مؤمنان ذکر می‌کند.
منطق قرآن در مقابل قدرت‌نمایی و هیمنه استکبار مرعوب نشدن و استقامت و وعده پیروزی است و انشاالله این پیروزی نه تنها برای ملت ایران بلکه برای هر ملتی که توکل به خدا ، صبر و استقامت داشته باشد تکرار شدنی است زیرا خداوند تبارک و تعالی می فرمایند :إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ﴿۳۰﴾به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات