صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۵۲۱۱

اخبار کوتاه شنبه 11 خرداد

فرماندار اوکیناوا در نامه‌ای به مقامات آمریکا خواستار خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه دریایی فوتنمای ژاپن شد. «دنی تاماکی» گفت: در صورت تداوم حضور نیروهای آمریکایی در پایگاه دریایی فوتنما مانند گذشته احتمال قوت گرفتن جریان اعتراضات ضد آمریکایی در شهر اوکیناوای ژاپن بسیار است. وی تصریح کرد: عملیات هوایی‌ـ دریایی آمریکا باید به طور کامل در این جزیره متوقف شود؛ زیرا با تهدیدات اخیر چین و کره شمالی هر آن احتمال دارد که نیروهای آمریکا هدف ناوگان دریایی و نیروی هوایی این کشورها قرار بگیرند.

«فرزاد طلاکش» دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت: ایران سالیانه ظرفیت صادرات بیش از ۱۰۰ هزار تن تخم‌مرغ را دارد. وی با بیان اینکه اکنون قیمت منطقی هر کیلوگرم تخم‌مرغ با نهاده‌های دامی یارانه‌ای و سود ۱۰ درصد بین ۷۵۰۰ تا ۷۸۰۰ تومان است، گفت: اما امروز قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری‌های کشور به طور متوسط ۴۴۰۰ تومان است که حداقل ضرر 3000 تومانی را برای‌شان در پی دارد.

«صلاح زواوی» سفیر فلسطین در ایران با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی از آرمان فلسطین گفت: اگر امام خمینی(ره) این انقلاب را ایجاد و مسئله حمایت از فلسطین را آغاز کردند، امام خامنه‌ای بدون تردید از این تفکر و این عملکرد حفاظت کردند و به زودی نماز جماعت را به امامت آیت‌الله خامنه‌ای در قدس شریف برگزار خواهیم کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد تعدادی از کشورهای عربی منطقه خلیج‌فارس آماده بررسی و امضای پیشنهاد ایران برای انعقاد معاهده منع تعرض هستند. گفتنی است، وزیر خارجه کشورمان در جریان سفر به عراق پیشنهاد انعقاد معاهده منع تعرض بین جمهوری اسلامی و کشورهای عربی منطقه خلیج‌فارس را مطرح کرده بود.

«مارک شورت» رئیس دفتر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا از شرکت «هوآوی» چین خواسته است به همکاری با ایران پایان دهد. به نوشته «سی‌ان‌بی‌سی»، وی گفته است این شرکت می‌تواند در مذاکرات تجاری جاری میان آمریکا و چین نقش‌آفرینی کند، اما باید همکاری با ایران را متوقف کند.

به نوشته فارین پالیسی، «کاترین ویلبرگر» دستیار موقت وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌المللی درباره گسترش «خزنده» نفوذ روسیه و ایران هشدار داد و ادعا کرد، هر دو کشور «برنامه‌های تجدیدنظرطلبانه‌ای» در دستور کار دارند که بر شرکای آمریکا در منطقه اثر منفی خواهد گذاشت.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات