صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۵۴۹۷

اخبار کوتاه دوشنبه 27 خرداد

یک منبع دولتی ژاپن به روزنامه «ژاپن‌تایمز» گفت: دولت توکیو از آمریکا درخواست کرده شواهد محکم‌تری در زمینه دست داشتن ایران در حمله به دو نفت‌کش در دریای عمان ارائه کند. وی افزود: «مقامات دولت توکیو قانع نشده‌اند. توضیحات آمریکا کمکی به حدس و گمان‌های ما نکرده است.» این مقام ژاپنی که نخواسته نامش فاش شود، در ادامه افزود: «دولت ما از طریق کانال‌های مختلف به دنبال شواهد محکم است. «تارو کونو» وزیر خارجه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود این درخواست را مطرح کرده است.»

پس از اجرای برجام برخی شرکت‌های خارجی برای عقد قرارداد به ایران آمدند که از آن جمله می‌توان به شرکت‌های خودروسازی اشاره کرد. شرکت رنو فرانسه در مهر ماه ۱۳۹۵ با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قراردادی را برای همکاری به امضا رساند که در آن زمان جزئیات این قرارداد‌ها به بهانه محرمانه بودن رسانه‌ای نشد. به تازگی قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران طی مصاحبه‌ای گفته است: فرانسوی‌ها، آورده ۶۵ میلیون یورویی خود را که در شرکت مشترک ثبت شده، به صورت نقدی از ایران خارج کردند.

«غلامرضا صارمیان» مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: «با عنایت به بررسی‌های انجام شده در حوزه‌های نظارتی این سازمان، تخلف ۲۰ شخص حقیقی و حقوقی عرضه‌کننده کاغذ محرز تشخیص داده شد و براساس ماده ۹ قانون تعزیرات حکومتی، پرونده تشکیل و به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌ مربوطه برای سیر مراحل قانونی ارجاع شده است.»

روزنامه «البیان» امارات در مطلبی به دیدار حسن روحانی و شیخ تمیم‌بن‌حمد آل‌ثانی، در حاشیه اجلاس بین‌المللی در قرقیزستان واکنش نشان داد و مدعی شد قطر به تحرک زیر چتر ایران در سایه تنش‌های روزافزون و شدید در منطقه در پی حملات مکرر به نفت‌کش‌ها و تأسیسات نفتی از سوی ایران و ابزارهایش ادامه می‌دهد!

«اسدالله عباسی» سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس گفت: از سوی مجلس دولت را موظف کردیم تا پایان خرداد ماه سال جاری تا ریال آخر حق و حقوق کارکنان دولت و همچنین فرهنگیان را پرداخت کند. در واقع این ضرب‌الاجلی است که مجلس به دولت داده و دولت مکلف به اجرای آن است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات