صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۵۵۳۱

اخبار کوتاه سه‌شنبه 28 خرداد

شرکت‌های تولیدکننده تراشه در آمریکا، نظیر کوالکام و اینتل که تراشه‌های مورد نیاز شرکت هوآوی چین را تا پیش از تحریم این شرکت چینی تأمین می‌کردند، در تلاش هستند با لابی کردن و فشار به دولت آمریکا محدودیت‌ها علیه هوآوی را کاهش دهند. در سال 2018، هوآوی 70 میلیارد دلار برای خرید تجهیزات هزینه صرف کرده است که 11 میلیارد دلار آن به شرکت‌های آمریکایی، نظیر کوالکام، اینتل، میکرون تکنولوژی و دیگر شرکت‌های آمریکایی رسیده است.
«ولادیمیر اوبیدنوف» رئیس شورای تجاری روسیه و ایران خواستار رفع موانع بانکی که مهم‌ترین مانع برای گسترش روابط تجاری میان دو کشور به شمار می‌آید، شد و گفت: مشکلات بانکی، توسعه روابط تجاری دو کشور را با دشواری‌های فراوانی روبه‌رو کرده است. گفتنی است، در سال ۲۰۱۸، حجم مبادلات تجاری ایران با روسیه حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده، ولی دو طرف ظرفیت افزایش این حجم را دارند.
«کمال‌الدین پیرمؤذن» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده سابق مجلس در مصاحبه با روزنامه «آرمان» گفت: «در منظر افکار عمومی توفیقات و عدم توفیقات دولت و اصلاح‌طلبان در تمام حوزه‌های سیاسی و اقتصادی با هم گره خورده و افکار عمومی به سبب فاصله‌گیری اصلاح‌طلبان از دولت گول نمی‌خورند؛ چرا که خوب یا بد، اصلاح‌طلبان باید پاسخگوی عملکرد دولت مورد حمایت خود باشند.»
«محمود شکسته‌بند» مدیرعامل بازار متشکل ارزی با اعلام جزئیات جلسه ارزی رئیس کل بانک مرکزی با صرافان از آغاز به کار بازار متشکل در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مهم‌ترین موضوع مطرح شده در این جلسه تصمیم‌گیری درباره کاهش حق عضویت از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان بود که این تصمیم در جهت حمایت از صرافی‌های کوچک گرفته شد.
«علی صحرایی» مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: شرکت‌های حاضر در بورس به دلیل شفافیت حساب‌های خود از معافیت مالیاتی استفاده می‌کنند. معافیت‌ها طبق قانون به صورت شناور تا ۲۰ درصد برای شرکت‌های بورسی و ۱۰ درصد برای شرکت‌های فرابورسی در نظر گرفته شده است و شرکت‌های حاضر در بازار بورس، حساب‌های شفاف و روشنی دارند.
«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از ایران خواست درباره برجام صبور و مسئول باشد! رئیس‌جمهور فرانسه پیش از این و در دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفته بود: فرانسه و آمریکا اهداف مشترکی را در زمینه ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای دارند و باید مذاکرات بین‌المللی جدیدی آغاز شود تا چنین هدفی محقق شود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات