صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۳۱۳۲

اخبار کوتاه یک‌شنبه 18 آذر

محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره تشکیل پارلمان اصلاحات گفت: عملی کردن طرح پارلمان اصلاحات یا همان مجمع عمومی اصلاح‌طلبان کار سخت و پیچیده‌ای است. معمولاً این رهبران جریان اصلاحات هستند که این‌گونه طرح‌ها و پیشنهادها را باید با جدیت پیگیری کنند تا به سرانجام مشخصی برسد. وی افزود: با این تفاسیر تاکنون اراده‌ای در رهبران جبهه اصلاحات برای به سرانجام رسیدن طرح پارلمان اصلاحات مشاهده نکردم.
کاظم پالیزدار، دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه فساد اقتصادی شامل رانت، رباخواری، فراهم کردن شرایط برای گروه‌های خاص که متأسفانه اقتصاد تک‌محصولی موجب سوءاستفاده برخی افراد و واردات بی‌رویه در سال‌های اخیر شده، گفت: در امر مبارزه با فساد بستگان با هیچ مدیر و مسئولی رودربایستی نداریم و در ماه‌های اخیر شاهد آن بودیم که چندین معاون وزیر و مدیران استانی که به فساد اقتصادی متهم بودند، دستگیر و از کار برکنار شدند.
عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به برخی از مشکلات اقتصادی واکنش نشان داد و در صفحه توئیتر خود نوشت: «افکار عمومی خواهان بازگشت وضعیت اقتصادی به سال ۹۲ است.» وی در ادامه افزود: «نه حق مسلم مردم (انرژی هسته‌ای) حفظ شد، نه اینکه چرخ زندگی آنها چرخید. آقای رئیس‌جمهور برنامه روشنی برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و مزیت‌های نسبی کشور ارائه کنید.»
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب به دستور ایشان به بانک مرکزی برای تقویت هرچه بیشتر ارزش پول ملی و نیز اهمیت استقلال بانک مرکزی اشاره و اعلام کرد، بانک مرکزی و نظام بانکی همه توان مدیریتی و کارشناسی را برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به‌‌ کار خواهد برد.
چین به کانادا درباره ادامه حبس یکی از مدیران ارشد شرکت «هوآوی» که به نقض تحریم‌های ایران متهم شده، هشدار داد و خواستار آزادی فوری وی شد. کانادا 15 آذرماه بنا به درخواست مقامات آمریکایی، «وانژو منگ»، از مدیران ارشد شرکت فناوری «هوآوی» و دختر بنیان‌گذار این شرکت را دستگیر کرد.
حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه دولت آینده دولتی ائتلافی خواهد بود، می‌گوید: از دیدگاه من اگر دولت آینده قرار است موفق عمل کند، باید ائتلافی باشد؛ در غیر این صورت باز هم آن قشری که ضرر می‌بیند، مردم هستند و جنگ قدرت ادامه پیدا می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات