صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۵۶۰۱

اخبار کوتاه شنبه 1 تیر

«همایون حائری» معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: استخراج رمز ارزها از جمله استخراج بیت‌کوین با سوخت فسیلی یارانه‌ای و با هزینه صنعت برق نوعی قاچاق انرژی الکتریکی است و انشعاب‌های برق که به صورت غیرمجاز در اختیار استخراج‌کنندگان ارز مجازی، ماینرها قرار گرفته در راستای حفظ پایداری شبکه قطع خواهد شد. گفتنی است، استخراج هر بیت‌کوین حدود 72 هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند و اگر اقدام مؤثری در زمینه مصرف این مراکز صورت نگیرد، این امر به شدت برای صنعت برق مشکل‌ساز خواهد شد.
«علی ربیعی» ضمن رد شایعات مطرح شده درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: این روزها برخی گمانه‌زنی‌های اقتصادی، می‌تواند به جای آرامش در بازار، التهاب بی‌دلیل ایجاد کند. وی با تأکید بر اینکه به تحلیل، کارشناسی و رایزنی اقتصادی مستمر نیاز داریم؛ ولی اینها همه با سیاست‌گذاری و تصمیم اقتصادی متفاوت است، تأکید کرد: سیاست تأمین کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت.
«اولریک فرانک» دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه آکسفورد و متخصص کاربردهای نظامی پهپادها در گفت‌وگو با «رادیو فردا» با تأکید بر اینکه پهپاد گلوبال‌هاوک با نام جاروبرقی اطلاعات شناخته می‌شود و پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی است، گفت: سرنگونی این پهپاد با پدافند هوافضای سپاه دردناک است، زیرا تصور این بود که امکان هدف قرار دادن آن وجود ندارد؛ اما این اتفاق افتاد و موجب شد آمریکا وجهه خود را از دست بدهد.
بازارهای بورس عربستان و سهام صنایع پایه این کشور پس از ساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکایی بر فراز تنگه هرمز به دست سپاه با کاهش جدی ارزش مواجه شد. تقریباً می‌توان گفت، همه سهام‌های بانکی این کشور با کاهش شدید مواجه شدند. چنانکه ارزش سهام بانک بازرگانی ملی که بزرگ‌ترین بانک عربستان محسوب می‌شود، ۲ درصد کاهش یافت.
خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نوشت: پهپاد گلوبال هاوک آمریکا در حالی به دست ایران سرنگون شد که آمریکایی‌ها آن را نه قابل ردیابی و نه قابل سرنگونی معرفی کرده بودند، با این حال ایرانی‌ها موشک فوق افسانه‌ای سری‌ در اختیار دارند که با شکار این پهپاد، افسانه‌های آمریکایی‌ها را بر باد دادند.
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی تصریح کرد: ایران به ‌طور کامل به تعهداتش در توافق هسته‌ای (برجام) پایبند بوده است؛ لذا تحریم‌ها علیه ایران بی‌پایه و اساس هستند. وی افزود: آژانس در آخرین گزارش خود، برای پانزدهمین بار پایبندی ایران به تعهداتش در برجام را تأیید کرده است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات