فرهنگی >>  فرهنگی >> اخبار برگزیده
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۵۶۳۵

پازل دشمن را کامل نکنیم

اگر می‌خواهیم، به جایگاه واقعی خود در تعاملات جهانی دست یابیم و به یک کشور قدرتمند و مستقل در ابعاد مختلف تبدیل شویم و از رفاه و آسایش و نیز آرامش و آسودگی خاطر دائمی برخوردار شویم، تنها راه در ناامید ساختن دشمن و کار و تلاش مضاعف قابل جستجو است، نه در آنچه که از آن با عنوان مدارا و تعامل و مذاکره به اصطلاح برد- برد – با سلطه گری که حیات ایران و ایرانی را نشانه رفته است- نام برده می‌شود.
استقلال‌طلبی و ایستادگی انقلاب اسلامی در برابر استکبار و نظام سلطه از یک سو و کوتاه شدن دست غرب، به ویژه آمریکا از منابع طبیعی و منافع نامشروعشان در ایران از سوی دیگر، سبب شده تا از همان ابتدا این پدیده نوظهور یعنی انقلاب شکوهمند اسلامی در معرض انواع تهدید و تعرض غربی‌ها قرار گیرد.
البته کشمکش بین ایران و غرب تا کنون به نضج نظام اسلامی و کسب آمادگی بیش از پیش انقلاب برای مقابله با جبهه باطل منجر گردیده و دستاورد‌های عظیم انقلاب در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و بخصوص نظامی، سناریو‌های دشمن در این زمینه‌ها را آشفته و بی اعتبار کرده است.
درست به همین علت، طی چهار دهه گذشته دشمنان نظام اسلامی تمام توان خود را معطوف کرده اند تا از هر ابزار و روشی برای ساقط کردن این حکومت الهی بهره ببرند و یا حداقل مانع از استقلال و خودکفایی بیش از پیش ایران اسلامی بشوند، تا بلکه بتوانند از تعمیم این الگوی موفق جهانی جلوگیری نمایند.
انقلاب اسلامی الگویی است که اثبات کرد می‌توان در مقابل ظالمین ایستاد و آن‌ها را منکوب کرد، الگویی که نشان داد، در رقابت با دیگران همچنان امکان کسب و یا احیاء جایگاه از دست رفته کشور‌ها وجود دارد و بدون اتکا به غرب و شرق هم می‌توان پرچمداری پیشرفت در زمینه‌های مختلف را بر دوش گرفت.
الگویی که باعث شد نقشه از نیل تا فرات رژیم اشغالگر قدس نقش بر آب شود و صهیونیست‌ها از اهداف توسعه‌طلبانه خود صرفنظر نموده و به ادامه حیات در یک محدوده بسیار کوچک، در حصار دیوار‌های بتونی که خودشان ساخته‌اند، اکتفا نمایند.
الگویی که نقشه خاورمیانه بزرگ آمریکایی‌ها را نقش بر آب کرد و موجبات تقویت و توسعه جبهه مقاومت در منطقه و بلکه جهان را فراهم نمود و خود به یکی از تأثیرگذارترین بازیگران مردمی منطقه تبدیل شد.
الگویی که به رغم مواجهه با انواع توطئه‌های خُرد و کلان مانند؛ تهدید، تخریب، تحریم، ترور و ده‌ها و بلکه صد‌ها توطئه دیگر، همچنان استوار و پایدار برجا مانده و با اقتدار و عزت به ایستادگی خود در برابر ظالمین زمان ادامه می‌دهد.
حال این شرط انصاف نیست که برخی در داخل لطف و عنایت الهی را به فراموشی بسپارند و خواسته یا ناخواسته با افراد مغرض و خائن و بعضاً افراد جاهل و نادان، همراهی نمایند و در اقدامات خائنانه آن‌ها مانند؛ شایعه پراکنی و دامن زدن به شایعات، بزرگنمایی مشکلات، سیاه‌نمایی اوضاع کشور، گران فروشی، کم فروشی، احتکار، اختلاس، الگوپذیری از شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و پذیرش سبک زندگی فاسد غربی، مشارکت نمایند.
این رفتار ناصواب از سوی مسئولین نیز می‌تواند اَشکال متفاوتی مانند؛ نشان دادن ضعف و ترس در برابر خواسته‌های نامشروع دشمن و یا سیاسی‌کاری، قانون‌گریزی و اصرار بر اختلاف سلیقه‌های شخصی باشد که قطعاً آثار مخرب‌تری را در پی دارد، لذا نه تن‌ها مشاهده چنین رفتار‌هایی از سوی آن‌ها پذیرفتنی نیست، بلکه بخشودنی نیز نخواهد بود و هرگز از ذهن مردم پاک نخواهد شد.
بی‌شک مشارکت در این گونه اقدامات، نقشی است که می‌تواند دشمن را در تکمیل قطعات جورچینی (پازلی) که برای ناامید ساختن مردم و به زعم خودش در جهت سرنگونی نظام اسلامی طراحی کرده، کمک کند و باید از دامن زدن به آن‌ها اجتناب نمود.
بنابراین؛ اگر می‌خواهیم، به جایگاه واقعی خود در تعاملات جهانی دست یابیم و به یک کشور قدرتمند و مستقل در ابعاد مختلف تبدیل شویم و از رفاه و آسایش و نیز آرامش و آسودگی خاطر دائمی برخوردار شویم، تنها راه در ناامید ساختن دشمن و کار و تلاش مضاعف قابل جستجو است، نه در آنچه که از آن با عنوان مدارا و تعامل و مذاکره به اصطلاح برد- برد – با سلطه گری که حیات ایران و ایرانی را نشانه رفته است- نام برده می‌شود.
کلام آخر این‌که؛ نباید فراموش کنیم که رمز پیروزی برای رسیدن به وضعیت ایده‌آل و آرمانی، در مقاومت و ایستادگی و همچنین کار و تلاش بی‌وقفه در مسیر خودکفایی به منظور تحقق راهبرد بزرگ اقتصاد مقاومتی نهفته است و طبیعتاً در این رهگذر نباید اسیر تبلیغات مسموم دشمن شد.
احمدرضا هدایتی
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات