اقتصادی >>  بازار سرمایه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۱۵۷۶۸

احتمال تبدیل جنگ تجاری بین چین و آمریکا به یک جنگ ارزی

یک استراتژیست برجسته بین‌المللی هشدار داد که ممکن است طی دو تا سه سال آینده جنگ تجاری بین چین و آمریکا به جنگ ارزی تبدیل شود.

به نقل از راشاتودی، کریستین گاتیکر رئیس تحقیقات مؤسسه جولیوس بائر گفت: ممکن است واشنگتن طی دو تا سه سال آینده و پس از عبور از جنگ تجاری با چین یک جنگ ارزی با این کشور آغاز کند.

وی گفت: بانک مرکزی فدرال آمریکا در حال تسلیم شدن در برابر فشارهای کاخ سفید است که اجرای سیاست‌های مدنظر کاخ سفید می‌تواند آینده دلار را شکل دهد.

این استراتژیست بین‌المللی گفت:‌ بانک مرکزی فدرال آمریکا 180 درجه تغییر کرده است و سیاست‌های آن از اجرای اقدامات تشدید پولی به کاهش نرخ بهره و تسهیل سیاست‌های پولی تبدیل شده و من فکر می‌کنم حتما روی این بانک فشار وجود دارد.

گاتیگر افزود: شرایط ژئوپلتیک کنونی اهداف جدیدی را برای بانک مرکزی فدرال آمریکا از جمله نگهداشت یک شرایط اقتصادی منظم ایجاد کرده است.

این کارشناس بین‌المللی می‌گوید: با توجه به فشارها که بانک مرکزی فدرال آمریکا احتمالا در برابر آنها تسلیم خواهد شد، از منظر دولت آمریکا کاهش ارزش دلار تقریبا قطعی است.

وی معتقد است ما احتمالا از شرایط جنگ اقتصادی طی دو تا سه سال آینده به شرایط جنگ ارزی خواهیم رفت.

از دیگر دلایل بروز جنگ ارزی بین چین و آمریکا می‌توان به این مسئله اشاره کرد که زمانی جنگ ارزی آغاز می‌شود که یک کشور به صورت عمدی ارزش ارز ملی خود را کاهش داده تا بتواند اقتصاد خود را بهبود بخشد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا برخی کشورها به خصوص چین را به دستکاری ارزش پول ملی آنها برای به دست آوردن مزیت رقابت‌پذیری ناعادلانه متهم کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات