صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۵۹۰۲

هاآرتص: کوشنر به شکست «نشست بحرین» اعتراف کرد

فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرد که نشست منامه به دلیل عدم همراهی تشکیلات خودگردان با آن، شکست خورده است.

هاآرتص: کوشنر به شکست «نشست بحرین» اعتراف کرد

«جارد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا به صورت تلویحی به شکست «نشست بحرین» یا همان بخش اقتصادی طرح موسوم به «معامله قرن» اعتراف کرد.
معامله قرن، طرح صلح پیشنهادی آمریکا به فلسطین و رژیم صهیونیستی است که قرار است منازعه طرفین حل و فصل شود اما طرف فلسطینی اعلام کرده که این طرح حقوق فلسطینی‌ها را نادیده گرفته و آن را قبول ندارد. 
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی نوشت، این اعتراف تلویحی کوشنر در گفت‌وگوی تلفنی وی با برخی روزنامه‌نگاران عرب و صهیونیست درباره نشست اقتصادی بحرین صورت گرفته است.
کوشنر در این گفت‌وگو اعلام کرده است: جمع بسیاری از بازرگانان و نمایندگان شرکت‌های جهانی و افراد دیگر می‌خواستند (در این نشست) حضور پیدا کنند اما ما از آنها دعوت نکردیم، طرح اقتصادی می‌توانست محقق شود اما این امر، بدون همراهی رهبری فلسطین (تشکیلات خودگردان) اتفاق نمی‌افتد.
 مشاور رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که 28 میلیارد از 50 میلیارد دلاری که قرار است به معامله قرن اختصاص داده شود در کرانه باختری و نوار غزه سرمایه‌گذاری می‌شود اما این سرمایه‌گذاری‌ها انجام نمی‌شود جز زمانی که تشکیلات خودگردان روش خود را تغییر دهد.
وی سپس مدعی  شد، در نشست بحرین نمایندگانی از کشورهای آفریقایی حضور داشته‌اند و گفته‌اند اگر فلسطینی‌ها تمایلی به این سرمایه‌گذاری ندارند آنها (آفریقایی‌ها) از سرمایه‌گذاری‌های اینچنینی استقبال می‌کنند.
مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در پایان گفت، علی رغم حمله بی سابقه فلسطینی‌ها آمریکایی‌ها، درهای کاخ سفید همچنان در برابر فلسطینی‌ها باز است.
کوشنر در حالی این اظهارات را داشته که پیش‌تر گفته بود  تحریم نشست اقتصادی منامه از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین اهمیتی ندارد و مهم مشارکت تعدادی از کشورهای منطقه است .
«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان نهم خردادماه نیز که در اردن میزبان فرستاده شاه بحرین بود، تأکید کرد که در نشستی که قرار است در منامه برگزار شود، شرکت نخواهد کرد و آن را محکوم می‌داند .
نشست منامه (چهارم و پنجم تیرماه) که با اجماع طرف‌های فلسطینی و بسیاری از کشورهای اسلامی جهان «مردود» اعلام شد، باعث شد تا گام‌ها برای مقابله با طرح ادعایی آمریکا برای مسأله فلسطین موسوم به معامله قرن محکم‌تر شود

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات