صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۵۳۳۹

آسیا تایمز : مرگ معامله قرن

شکست طرح موسوم به معامله قرن که قرار بود بعد از ماه مبارک رمضان اعلام گردد ثابت می کند یک سری مشاور دونالد ترامپ را دوره کرده اند که کوچکترین اطلاعاتی از شرایط منطقه ندارند و فقط به دنبال برخی رویا ها و خواب و خیال می باشند.

شبکه خبری آسیا تایمز در جدیدترین گزارش خود درباره معامله قرن اینگونه می نویسد : « معامله قرن ترامپ تقریباً مرده است و رژیم صهیونیستی از لحاظ سیاسی فلج شده است»
در راستای اجرایی شدن معامله قرن عربستان سعودی، بحرین و امارات تلاش های بسیاری می کنند و به دنبال این موضوع هستند تا فلسطین برای همیشه به فراموشی سپرده شود. از این رو در ماه‌های گذشته آمریکا، عربستان و امارات از طریق برگزاری کنفرانس‌های عربی و اسلامی سعی کردند این طرح را در فلسطین اشغالی عملیاتی بکنند.
اما سه اجلاس اخیر مکه نشان داد که متحدین آمریکا چه قدر در میان کشورهای عربی و اسلامی در انزوا قرار دارند و عربستان سعودی و امارات عربی متحده و بحرین کمترین نفوذ را در میان جوامع عربی و اسلامی دارند .

آسیا تایمز : مرگ معامله قرن



در نهایت باید گفت، آنچه که از همین اظهار نظرها و مواضع برمی آید، این است که این طرح تبلیغاتی ترامپ برای حل و فصل مساله فلسطین و ایجاد صلح در منطقه که در اصل بر اساس حفظ منافع رژیم صهیونیستی پایه ریزی شده است، هم مانند دیگر تصمیم گیری ها و طرح های دولت ترامپ محکوم به شکست خواهد بود و موقعیت متزلزل صهیونیست ها در منطقه متزلزل تر خواهد شد، همچنان که مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود در جمع نمازگزاران عید فطر بیان کردند : « معامله‌ی قرن از مسائل درجه‌یک دنیای اسلام می باشد. خیانت برخی کشورهای اسلامی همچون بحرین و عربستان زمینه‌ساز چنین نقشه‌ی خباثت‌آمیزی شده است و طرح موسوم به معامله‌ی قرن هیچ‌گاه به سرانجام نخواهد رسید»


 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات