صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۵۹۲۹

اخبار کوتاه چهارشنبه 19 تیر

«ابراهیم اصغرزاده» از چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: «مشکل اصلاح‌طلبان این است که ابتکار عمل ندارند یا اگر دارند آن را در موقعیت نامناسبی به کار می‌برند، جایی که می‌توانند تفاهم کنند، قهر می‌کنند و جایی که نباید کوتاه بیایند، کوتاه می‌آیند و چک سفید امضا به رقیب می‌دهند. خروج از برجام و فشار حداکثری آمریکا، ناکارآمدی، سوءمدیریت و بحران فزاینده اقتصادی، مشروعیت اصلاح‌طلبان به عنوان حامی و هم‌پیمان دولت را در موقعیت افول و سقوط قرار داده است.»
«عیسی کلانتری» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: «اتحادیه اروپا از ترامپ هم به تحریم‌ها پایبندتر است، زیرا محیط‌ زیست در تحریم‌های آمریکا نبود؛ اما اتحادیه اروپا امکانات محیط زیستی را هم از ایران گرفت. شاهد این حرف نیز سفر یکی از اعضای این اتحادیه به ایران است که وی به دلیل تحریم نفت ایران، حتی حاضر نشد در خصوص بهره‌مندی ایران از فناوری‌های کاهش‌دهنده مصرف سوخت‌های فسیلی مذاکره کند.»
«محمدجواد ظریف» در پیامی توئیتری نوشت: «بولتون و نتانیاهو در سال ۲۰۰۵ معاهده پاریس را میان کشورهای E3 و ایران از طریق پافشاری بر غنی‌سازی صفر از سوی ایران، از بین بردند. نتیجه چه شد؟ ایران غنی‌سازی خود را تا سال ۲۰۱۲ به میزان ۱۰۰ برابر افزایش داد. آنها اکنون دونالد ترامپ را با همان توهم فریب داده‌اند تا برجام را از بین ببرد. تیم «ب» درس نگرفت؛ اما جهان باید درس بگیرد.»
عصر دیروز خودروی حامل رزمندگان قرارگاه «حمزه سیدالشهداء(ع)» که در حال انجام مأموریت بود‌، در محل ورودی شهرستان «پیرانشهر» مورد حمله تروریست‌های کوردل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت‌ و سه نفر از رزمندگان غیور قرارگاه حمزه به نام‌های «حاصل احمدی»‌، «ستار پیروتی» و «امید ملازاده» به شهادت رسیدند و یک نفر دیگر نیز مجروح شد.
«مرتضی الویری» عضو شورای شهر تهران گفت: «یک نهاد امنیتی به خود من هم گفت انتخاب آقای نجفی به صلاح نیست.» ولی وی به عنوان رئیس سنی شورای پنجم قانع نشده بود و در نهایت، نجفی با رأی ۲۱ نفر از اعضای شورای شهر به عنوان شهردار انتخاب شد و پس از آن بود که بی‌ثباتی و تلاطم به مدیریت شهری تهران وارد شد.
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ در نشست موسوم به «اتحاد مسیحیان برای اسرائیل» با اشاره به توقیف نفت‌کش ایرانی در جبل‌الطارق از سوی نیروهای انگلیسی گفت: «از اقدام انگلیس تشکر می‌کنیم. این یک هدیه چهارم ژوئیه (روز استقلال آمریکا) برای ما بود.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات