اقتصادی >>  اقتصادی >> نبض اقتصاد
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۱۶۰۰۹

ارائه ۳ سناریو برای نرخ نان به دولت/ دولت شاید اجازه افزایش قیمت ندهد

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: کارگروه آرد و نان طی هفته‌های آتی ۳ سناریو در مورد قیمت نان به دولت ارائه می‌دهد و دولت در مورد قیمت نان تصمیم گیری می‌کند.

عباس قبادی در گفتگو با فارس در مورد آخرین تصمیم اتخاذ شده در باره افزایش قیمت نان در کارگروه آرد و نان، گفت: فعلا هیچ تصمیمی در مورد قیمت نان اتخاذ نشده است و آنچه که در مورد افزایش قیمت نان در رسانه‌ها از من نقل قول شده است، به معنای افزایش حتمی قیمت نان نیست.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: مسائل مطرح شده در مورد قیمت نان تاکنون فقط در حد کارشناسی مطرح شده است و هیچ تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر سه سناریو برای قیمت نان مطرح است، در سناریور اول بحث آزاد شدن قیمت نان مطرح شده است و در سناریو دوم مطرح شده که روش فعلی ادامه یابد همچنین در سناریوی سوم حالت بینابین سناریوی اول و دوم در نظر گرفته شده است که البته همه این سناریو‌ها فعلا در حد کارشناسی مطرح شده و در مورد هیچ کدام ستاد تنظیم بازار به جمع بندی نرسیده است.

قبادی اظهار داشت: سناریو‌های مرتبط به قیمت نان باید طی جلسات دیگر بررسی و تکمیل شود و سپس به دولت ارائه شود.

وی با بیان اینکه نباید با انتشار برخی مطالب در مورد نان، چالش ایجاد کرد، گفت: ستاد تنظیم بازار در حال حاضر به کمک کارشناسان و اتحادیه‌های مرتبط روی این موضوع کار می‌کند و نظرات خود را درباره افزایش قیمت نان و یا چگونگی افزایش قیمت نان ارائه می‌کند و پس از بررسی با جمع بندی در قالب ۳ سناریو نظارت را به دولت ارائه می‌کند.

دبیر ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: در جلسات کارگروه آرد و نان روی تغییر وزن چانه، کیلویی فروختن نان، افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان و حتی تغییر نیافتن قیمت نان و جبران هزینه‌های نان از روش‌های دیگر بحث شده است، اما هنوز در مورد هیچ کدام از نظرات ارائه شده تصمیم‌گیری نشده است.

وی اظهار داشت: بیشترین سناریوی مورد توجه در جلسات افزایش نیافتن قیمت نان، اما جبران هزینه‌ها از طریق دیگر است که البته در این مورد هم نتیجه‌ای حاصل نشده است.

قبادی اظهار داشت: کارگروه آرد و نان طی هفته‌های آتی سه سناریو برای قیمت نان به دولت ارائه می‌دهد، اما در نهایت دولت درباره قیمت نان تصمیم گیر است و حتی ممکن است دولت اجازه افزایش قیمت نان را ندهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات