صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۱۶۰۴۶

آمریکا با ارسال 280 کامیون اسلحه برای تروریست‌ها شرق سوریه را غرق سلاح کرد

آمریکا در ادامه اقدامات توطئه‌آمیز و تشنج‌آفرین خود علیه دمشق، 280 کامیون مملو از سلاح را وارد شرق سوریه کرد و در اختیار شبه نظامیان کرد مورد حمایت خود، موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار داد.

آمریکا با ارسال 280 کامیون اسلحه برای تروریست‌ها شرق سوریه را غرق سلاح کرد

گروه موسوم به«دیدبان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد، آمریکا تعداد 280 کامیون حامل سلاح و تجهیزات لجستیکی را از منطقه کردستان عراق وارد شرق سوریه کرد و در اختیار شبه نظامیان کرد قرار داد.
به گزارش فارس، این نوزدهمین بار است که دولت واشنگتن به شرق سوریه سلاح ارسال می‌کند و شمار کامیون‌هایی که این سلاح‌ها را به این منطقه منتقل کرده اند، به بیش از 1730 کامیون رسیده و بدین ترتیب، واشنگتن طی ماه‌های اخیر، مناطق کرد نشین شرق سوریه را غرق سلاح کرده است.
اخیرا مداخلات کشورهای غربی و عربی در امور داخلی سوریه و سفر آنان به مناطق تحت تسلط شبه‌ نظامیان کُرد افزایش یافته است. ماه گذشته «ثامر السبهان» وزیر رژیم آل‌سعود، به همراه یک مقام آمریکایی وارد دیرالزور سوریه شده و با سران عشایر این منطقه دیدار کرده بود.
به گفته کارشناسان، آمریکا تا کنون به خاطر ملاحظاتی که در ارتباط با ترکیه داشته، نسبت به حمایت از کردها، با احتیاط عمل می‌کرده است، ولی اکنون در پی خرید اس- 400 توسط آنکارا از روسیه، آمریکا حمایت از جریان‌های کرد در سوریه را گسترده‌تر و علنی‌تر کرده است.
شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا که پیش از این برای نبرد علیه دمشق اعلام آمادگی کرده بودند، با رژیم صهیونیستی نیز تعامل دارند. در همین ارتباط، دیروز روزنامه لبنانی «الاخبار» با انتشار نامه ای، از توطئه مشترک شبه نظامیان کرد و یک تاجر صهیونیست برای غارت نفت سوریه خبر داد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات