صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۶۱۳۱

از فرار آمریکا تا چالش انگلیس

1ـ آمریکا به زودی از خلیج‌فارس فرار خواهد کرد

روزنامه «رأ‌ی‌الیوم» در سرمقاله خود با اشاره به اشتباه بزرگ دیدار وزیر خارجه بحرین با همتای صهیونیست خود نوشت: «به آل‌خلیفه تأکید می‌کنیم که اولاً اسرائیل هرگز حمایت مجانی به بحرین ارائه نخواهد کرد؛ همچنان‌که این رژیم قادر به حمایت از خود نیست و در برابر موج عظیم موشک‌های با دقت بالا عاجز مانده است. ثانیاً آمریکا پس از صرف ۹۰ میلیارد دلار هزینه در سوریه شکست خورده و از آنجا فرار کرده است؛ اکنون نیز برای فرار از افغانستان پس از صرف میلیاردها دلار و با وجود سه هزار نظامی، برنامه‌ریزی می‌کند؛ لذا به زودی از خلیج‌فارس نیز فرار خواهد کرد؛ آن‌گونه که از سومالی نیز گریخت.» رأی‌الیوم در پایان با ذکر این جمله از «حسنی مبارک» رئیس‌جمهور سابق مصر و دوست تاریخی آل‌خلیفه و بحرین که گفته بود آن کس که خود را با آمریکایی‌ها بپوشاند، برهنه خواهد بود، افزود: این جمله درباره همه مقامات حاشیه خلیج‌فارس که شیوه وزیر خارجه بحرین را در پیش گرفته‌اند، صدق می‌کند.

2ـ اگر جنگی روی دهد، پایان آن را آمریکا رقم نخواهد زد

«سیدحسن نصرالله» با قدردانی از حمایت‌های قاطع و مؤثر رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران در کمک به تثبیت صلح و امنیت منطقه به‌ویژه در لبنان، اظهار داشت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، آمریکا قادر به تحمیل جنگ نظامی علیه ایران نیست؛ اما کاخ سفید می‌داند اگر جنگی علیه ایران روی دهد، همه منطقه درگیر می‌شود و قطعاً پایان آن را آمریکا رقم نخواهد زد. دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: طرح سیاسی و دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برگزاری همه‌پرسی در میان ساکنان اصلی و تاریخی فلسطین و با حضور همه ادیان الهی اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی، طرحی سیاسی، منطقی و واقع‌بینانه است که بر مبنای آن ساکنان اصلی فلسطین درباره سرنوشت خود تصمیم خواهند گرفت؛ اما صهیونیست‌های غاصب، بی‌منطق‌ترین موجودات روی زمین هستند و فقط و فقط زبان مقاومت را می فهمند.

3ـ سهم قابل توجه اصلاح‌طلبان در وضعیت کنونی کشور

«محمدعلی وکیلی» عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به نقش نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در روی کار آمدن دولت اعتدال گفت: فراکسیون امید که نماینده جریان اصلاح‌طلبی در حاکمیت است و در پیدایش دولت روحانی بالای ۹۵ درصد نقش داشته است، از نظر مسئولیت در بروز وضعیت کنونی کشور سهم قابل توجهی دارد. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس افزود: هر یک از اعضای فراکسیون امید ده‌ها سخنرانی برای پیروزی روحانی انجام دادند و جریان اصلی حمایت از کاندیداتوری روحانی در انتخابات دور دوم، بر عهده فراکسیون امید بود و این موج مردمی را فراکسیون امید و جریان اصلاح‌طلب در دوره دوم برای روحانی خلق کرد. به عبارت دیگر کارنامه آقای حسن روحانی نمی‌توانست در دوره دوم آرای مورد نیاز را جلب کند.

4ـ چالش‌های اساسی نخست‌وزیر جدید انگلیس

روزنامه «گاردین» نوشت: «بوریس جانسون» گزینه اصلی محافظه‌کاران انگلیسی برای نخست‌وزیری این کشور با وجود اینکه بحران بزرگی به نام «برگزیت» را از هم‌اکنون روی دوش خود حس می‌کند؛ اما در روزهای آغازین با بحران بین‌المللی بزرگ‌تری مواجه می‌شود که یک طرف آن ایران است. او اگر نتواند واکنش مناسبی به تنش‌ها در غرب آسیا نشان دهد و روی حل بحران تمرکز نکند، ممکن است انگلیس با چالشی اساسی روبه‌رو شود. این روزنامه همچنین با اشاره به سابقه سیاه جانسون در گاف دادن درباره یک جاسوس انگلیسی بازداشتی در ایران تأکید کرد: شک و تردید درباره توانایی جانسون و دولت جدید وی برای رفع و رجوع کردن بحران نفت‌کش‌ها با ایران باقی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات