صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۱۶۱۳۲

اخبار کوتاه یک‌شنبه 30 تیر

«محمدجواد ظریف» در پیامی توئیتری با اشاره به توقیف یک نفت‌کش حامل نفت ایران به دست انگلیس نوشت: برخلاف دزدی دریایی در تنگه جبل‌الطارق، اقدام ما در خلیج‌فارس اجرای قوانین بین‌المللی کشتیرانی دریایی است. وی ادامه داد: همان‌طور که در نیویورک گفتم، این ایران است که امنیت تنگه هرمز و خلیج‌فارس را تأمین می‌کند. ظریف همچنین خاطر نشان کرد: انگلیس باید شریک (جرم) بودن در تروریسم اقتصادی آمریکا را متوقف کند.

خبرگزاری «رویترز» طی گزارشی نوشت: دو کشتی فله‌بر ایران که با محموله اوره به برزیل آمده و قرار بود با محموله ذرت به ایران برگردند، بدون سوخت ماندند؛ زیرا شرکت دولتی «پتروبراس» از فروش سوخت بانکر به آنها به علت تحریم‌های آمریکا خودداری کرده است. برخی از تجار برزیل بیم دارند این وضعیت بر تجارت با ایران تأثیر بگذارد. گفتنی است، ایران یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان غلات برزیل است.

«ندیم قطیش» یک مجری لبنانی که به شدت ضد ایران و حزب‌الله بوده و در خط جریان المستقبل و همسو با عربستان و آمریکاست، در واکنش به توقیف نفت‌کش انگلیسی در تنگه هرمز نوشت: آنچه ایران انجام داد شجاعتی بی‌سابقه و روحیه مبارزه‌طلبی قابل تأمل است. رهبر ایران امتیازهای بسیار بسیار ارزشمندی در بازی مقابل ترامپ کسب کرد و نشان داد غرب ترسو است.

«سیدحمید حسینی» دبیر اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه کردستان عراق ظرفیت ماهیانه ۱۳۰ هزار تا ۱۴۰ هزار تن سوخت را دارد که از ایران وارد کند، گفت: با توجه به قاچاق گسترده از طریق کولبرها این میزان سوخت در حال تأمین است. هر وقت بتوانیم این میزان سوخت مورد نیاز را به کردستان عراق بفروشیم، این کار را می‌کنیم.

«کلاوس ارنست» رئیس کمیسیون اقتصادی پارلمان آلمان ضمن انتقاد از تحریم‌های اروپا علیه روسیه تأکید کرد، اگر ملاک این اتحادیه برای اعمال تحریم‌ها علیه کشوری نقض قوانین بین‌المللی است، پیش از همه باید آمریکا را تحریم کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات