صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۲۱۹۷۷

رسوایی متحد ترامپ در مواجهه با کرونا

او صراحتا رویکرد رئیس جمهور این کشور در قبال شیوع کرونا را زیر سوال برده و محکوم کرد. پیش بینی شده بود که وی پس از این سخنرانی، از سمت خود برکنار خواهد شد
انتشار خبر برکناری وزیر بهداشت برزیل، آن هم به اتهام اصرار بر قرنطینه کشور و اعمال تدابیر محدود کننده برای مواجهه با کرونا، منجر به حیرت بسیاری از مردم این کشور و دیگر ساکنان آمریکای لاتین شده است. رییس‌جمهوری برزیل، وزیر بهداشت دولتش را در پی انتقادهایش از کم‌اهمیت شمردن تهدید کروناویروس در این کشور برکنار کرد. لوئیز انریکه ماندتا، وزیر بهداشت برزیل در  رسما در پیامی توئیتری اعلام کرد  که از سمت برکنار شده است.
ژایر بولسونارو، رییس‌جمهوری برزیل  و اصلی ترین متحد ترامپ در آمریکای لاتین، طی روزهای قبل، بارها هشدار وزیر بهداشت کابینه خود بابت ترویج فاصله گذاری اجتماعی را مردود شمرد و سرانجام "ماندتا" را از سمت خود برکنار کرد. بولسونارو با رد نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا، آن را به یک سرماخوردگی خفیف تشبیه کرده و در خصوص افزایش تعداد قربانیان کرونا در کشورش نیز اظهار نظر خاصی نکرده است! 
در این میان، برخی فرمانداران برزیلی، تا کنون از سیاستهای محدودکننده ای که از سوی وزارت بهداشت مورد تاکید قرار گرفته ، حمایت کرده اند. این کشمکشها در دولت برزیل از ابتدای شیوع ویروس کرونا ادامه داشت. سرانجام وزیر بهداشت برزیل در یک سخنرانی تلویزیونی،نسبت به استمرار وضعیت فعلی در برزیل هشدار داد. او صراحتا رویکرد رئیس جمهور این کشور در قبال شیوع کرونا را زیر سوال برده و محکوم کرد. پیش بینی شده بود که وی پس از این سخنرانی، از سمت خود برکنار خواهد شد. ماندتا در بخشی از این سخنرانی خطاب به مردم برزیل گفته بود :
"امیدوارم بتوانیم با یک صدای واحد و متحد سخن بگوییم؛ چرا که در غیر این صورت، مردم برزیل دچار شک و تردید می‌شوند. آنها نمی‌دانند که به حرف وزیر بهداشت گوش دهند یا به حرف رئیس‌جمهور. آنها باید به حرف‌های چه کسی گوش دهند؟"
مطابق آخرین آمار اعلام شده ، شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در برزیل به ۳۰۸۹۱ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۱۹۵۲  تن افزایش پیدا کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات