اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۶۲۰۳
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه:

آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا پایان امسال تکمیل می‌شود

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: در صورت تأمین منابع مالی کافی از سوی دولت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.
سعید محمد درباره آزادراه کنار گذر جنوبی تهران اظهار داشت: این آزادراه در ۴ قطعه اجرا می‌شود و همه جبهه‌های کاری طبق زمان‌بندی اجرایی فعال است.
وی ادامه داد: این پروژه آزادراهی ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: در پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران سهم وزارت راه ۳۰ درصد و سهم قرارگاه خاتم ۷۰ درصد است.
وی با بیان اینکه مبلغ کل پروژه ۲۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان توسط دولت و قرارگاه خاتم به نسبت ۳۰- ۷۰ در این پروژه تأمین مالی شده است و قرار است تا پایان امسال نیز تأمین مالی انجام شود.
محمد با اشاره به پیشرفت ۶۴ درصدی پروژه، گفت: در صورت تأمین مالی تا پایان سال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اضافه کرد: این پروژه در کاهش ترافیک کلانشهر تهران نقش بسزایی دارد، در حال حاضر اغلب جاده‌های منتهی به شهر تهران ترافیک سنگینی دارد و احداث این پروژه موجب می‌شود ترافیک عبوری از شهر تهران کاهش یابد.
وی ادامه داد: تکمیل آزادراه کنارگذر جنوبی تهران زمان سفر را برای سواری‌ها نسبت به دیگر محور‌ها ۱.۵ ساعت و برای کامیون‌ها ۲ ساعت کاهش می‌دهد این تردد در شهر تهران هم بسیار مهم است و موجب می‌شود تولید آلاینده‌های زیست محیطی کاهش یابد.
محمد اظهار داشت: کاهش سالانه ۱۱۵ میلیون لیتر مصرف سوخت از ویژگی‌های این آزادراه است ضمن آنکه در حال حاضر ۱۴۰۰ نفر نیروی انسانی و ۶۰۰ دستگاه ادوات در پروژه فعال است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: در این پروژه قرارگاه برای بخش خصوصی ظرفیت‌سازی کرده است و ۷۰ درصد عملیات اجرایی پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی یادآور شد: با توجه به شرایط تحریم، قرارگاه خاتم تلاش کرده است کمک به دولت داشته باشد و پروژه‌های عمرانی را تا جایی که می‌تواند فعال نگه دارد.
محمد از همکاری قرارگاه سازنده خاتم‌الانبیاء و دولت در پروژه‌های آزادراهی گفت و افزود: یکی از فعالیت‌هایی که قرارگاه به صورت مشترک با وزارت راه دنبال می‌کند احداث آزادراه‌ها به صورت مشارکتی است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: در حال حاضر قرارگاه خاتم ۱۱۰۰ کیلومتر آزادراه تکمیل کرده یا در دست احداث دارد که از این رقم ۴۰۰ کیلومتر تحویل شده، ۵۰۰ کیلومتر در دست احداث است، ۲۰۰ کیلومتر در دست مذاکره قرار دارد.
وی افزود: از این ۱۱۰۰ کیلومتر آزادراه ۸۰۰ کیلومتر را قرارگاه خاتم با وزارت راه و شهرسازی مشارکت کرده است یعنی قرارگاه خاتم سرمایه‌گذاری داشته است.
محمد ادامه داد: قرارگاه خاتم همچنین آزادراه حرم تا حرم را در حال ساخت دارد که این دو آزادراه (آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و حرم تا حرم) نقش بسزایی در کاهش ترافیک تهران دارد.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات