صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۱۴۲۶۷

از پیشتازی ایران تا افزایش خدمات

1ـ اگر پالرمو و CFT به نفع‌مان بود، آن را تصویب می‌کردیم

حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم گفت: اگر کسی تصور می‌کند که با تصویب لوایح پالرمو و CFT اوضاع کشور بهتر می‌شود، اشتباه بزرگی مرتکب شده است. مگر با تصویب برجام وضع‌مان بهتر شد؟ در آنجا صرفاً خواسته‌های غرب برآورده شد و ترامپ هم فقط به این دلیل برجام را پاره کرد که می‌خواست چند بند دیگر به برجام اضافه شود و بارها گفت که از برجام چیز کمی گیر آمریکا آمده است. وی افزود: در واقع دشمن تصویب این لوایح را هدف نمی‌داند؛ بلکه ابزاری برای زمین زدن جمهوری اسلامی می‌داند. اگر پالرمو و CFT به نفع‌مان بود، آن را تصویب می‌کردیم؛ اما در حال حاضر به جمع‌بندی رسیدیم که به نفع‌مان نیست و با توجه به اینکه دشمن ما را محاصره اقتصادی کرده، تصویب این لوایح در شرایط فعلی مصداق این است که اجازه دهیم دشمن بیاید در حیاط و در آنجا هم یک دور با چراغ روشن بزند!

 

2ـ افزایش نفوذ در عراق برای مقابله با ایران!

پایگاه خبری «الجزیره» با اشاره به سفر هیئت سعودی به ریاست وزیر تجارت و اقتصاد عربستان، به بغداد با تأکید بر اینکه عربستان به دنبال افزایش نفوذ خود در عراق برای مقابله با ایران است، نوشت: رابطه با شخصیت‌های سیاسی عراقی شیعه، مهم‌ترین تلاش‌های ریاض برای مقابله با ایران محسوب می‌شود و در همین رابطه، دیدار ثامر السبهان با حسین صدر، از علمای شیعه عراق در شهر کاظمیه بغداد، به منزله تقلیدی از سفر روحانی به کاظمین و زیارت مرقد امام موسی‌کاظم(ع) پیش از دیدار با مسئولان عراقی است؛ اما سعودی‌ها از این مسئله مهم غافلند که عملاً کلیدهای وجود عربستان در عراق، در دست ایران است. این پایگاه خبری افزود: پایان این رقابت عربستان با ایران در عراق مشخص نیست؛ اما واقعیت‌های موجود نشان‌دهنده پیشتازی ایران در جریان نفوذ در عراق و ایجاد پایه‌های نفوذ قدرتمند در همه بخش‌های دولتی است.

 

3ـ به اروپایی‌ها فشار می‌آوریم، اما چشم امید نداریم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه اروپایی‌ها را همچنان برای اجرای تعهدات‌شان تحت فشار قرار می‌دهیم، افزود: اروپا باید بداند که نمی‌تواند فقط با چند اظهارنظر یا چند طرح اجرا نشده از زیر بار مسئولیت‌هایش شانه خالی کند. از این رو وظیفه‌ ما به ‌عنوان دستگاه دیپلماسی این است که کار اروپایی‌ها را پیگیری کنیم، به آنها تذکر بدهیم، فشار بیاوریم که شما موظفید تعهدات‌تان را انجام بدهید؛ اما هیچ‌گاه نباید به آنها چشم امید داشته باشیم. وی گفت: برای همین در سال‌های گذشته حتی در ابتدای برجام، بیشترین رفت‌وآمدهای ما‌ـ رفت‌وآمدهای آقای رئیس‌جمهور، رفت‌وآمدهای بنده‌ـ با کشورهای همسایه و کشورهایی بوده که شرکای قدیمی ما هستند، مثل روسیه، چین، ترکیه، عراق و توجه ما برای آینده‌ روابط خارجی به این سمت بوده است.

 

4ـ جلسه فرماندهان نیروهای مسلح برای افزایش خدمات به سیل‌زدگان لرستان

جلسه فرماندهی عملیات امدادرسانی نیروهای مسلح به سیل‌زدگان استان لرستان به ریاست سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در محل فرماندهی لشکر ۸۴ لرستان تشکیل شد. در این جلسه ابتدا فرماندهان نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، ناجا، وزارت دفاع و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گزارشی از مشکلات، موانع و نحوه امدادرسانی به مردم سیل‌زده ارائه دادند و در ادامه راهکارهای افزایش کمیت و کیفیت خدمات نیروهای مسلح بررسی شد که سرلشکر باقری ضمن تأکید بر هماهنگی دقیق، تدابیر لازم را به فرماندهان عملیاتی ابلاغ کرد. گفتنی است، در این جلسه فرماندهان نیروی زمینی سپاه و ارتش، رئیس سازمان بسیج، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(عج) و معاونان عملیات، اطلاعات و آماد ستاد کل نیز حضور داشتند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات