صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۶۳۰۰

اخبار کوتاه دوشنبه 7 مرداد

بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته، در حال حاضر نزدیک به 44 هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی مربوط به بخش خصوصی و 21/5 هزار مگاوات مربوط به بخش دولتی است. همچنین نیروگاهی با ظرفیت 6 هزار مگاوات از سوی بخش دولتی و نیروگاهی با ظرفیت 12 هزار و 800 مگاوات از سوی بخش خصوصی در حال احداثند که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، سهم 33 درصدی بخش دولتی در مالکیت نیروگاه‌های حرارتی با احتساب 11 هزار و 146 مگاوات نیروگاه حرارتی آماده واگذاری به 16 درصد کاهش خواهد یافت.
«سوزان رایس» مشاور امنیت ملی دولت اوباما به ترامپ توصیه کرد پیشنهاد «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در ارتباط با برجام را بررسی کند. گفتنی است، ظریف دو هفته پیش از سفر به نیویورک گفت که تهران حاضر است تصویب پروتکل الحاقی پادمان‌های آژانس را همین حالا انجام دهد؛ در مقابل، آمریکا نیز باید همه تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران را «لغو» کند.
«کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: ما برای امنیت کشورمان از هیچ چیز فروگذار نخواهیم کرد و در برابر تجاوزات بیگانگان خواهیم ایستاد و اساساً روحیه ایرانی تسلیم و تحقیر را نمی‌پذیرد. خرازی درباره سقوط پهپاد آمریکایی و گرفتن کشتی متخلف انگلیسی تأکید کرد: ما در تحقق حقوق خود و حفظ امنیت و ثبات کشور و منطقه قاطع هستیم.
در سه ماهه نخست سال جاری ۱۸۴ هزار و ۴۴۳ دستگاه خودروی سواری تولید شده است که مقایسه این رقم با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، تولید خودرو‌های سواری در مدت مذکور، اُفت 41/5 درصدی داشته است. همچنین طبق اطلاعات منتشر شده در ۱۵ ماه گذشته، دولت به ۱۸ قطعه‌ساز بیش از ۲۴۴ میلیون دلار ارز دولتی تخصیص داده است.
«رحیم سرهنگی» مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت‌: در حال حاضر یک میلیون و 390 هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار در کشور وجود دارند که یا مهارت آنها به درد جامعه و بازار کار نمی‌خورد یا اینکه اساساً مهارتی برای ورود به بازار کار ندارند.
بر اساس اعلام بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در تیر ماه سال 1398، به 4800 واحد مسکونی رسید که در مقایسه با مشابه سال قبل 64/6 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات