صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۶۳۸۴

اخبار کوتاه یک‌شنبه 13 مرداد

اداره آمار آمریکا اعلام کرد صادرات نفت خام این کشور در ماه ژوئن 260 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به رکورد ماهیانه 3/16 میلیون بشکه در روز رسید. کره جنوبی با خرید روزانه 605 هزار بشکه به اولین خریدار تبدیل شد. کانادا با 311 هزار بشکه نفت و چین با حدود 292 هزار بشکه نفت در روز در رتبه‌های بعدی هستند. دیگر خریداران بزرگ نفت آمریکا، هند با 290 هزار بشکه نفت در روز و هلند با 274 هزار بشکه نفت در روز هستند.
معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های تازه واشنگتن علیه مسکو گفت: «اقدام تازه آمریکا هیچ ربطی به روابط ندارد؛ بلکه مستقیماً به شرایط سیاسی داخل آمریکا و رقابت‌های انتخاباتی 2020 مربوط است.» «سرگئی ریابکوف» در ادامه افزود: روسیه موفق شده بخشی از اقتصاد خود، از جمله بخش کشاورزی را به واسطه این تحریم‌ها مؤثرتر کند و با کنار گذاشتن دلار به عنوان ابزار پرداخت در تبادلات اقتصاد با ثبات‌تری ایجاد کند.
«عبدالله ناصری» عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در بخشی از یک مصاحبه درباره سیاست اعلامی اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی گفته است: سیاست جریان اصلاحات نه به تحریم و نه به مشارکت تحت هر شرایطی است؛ یعنی نه تنها اصلاح‌طلبان به تحریم انتخابات تمایلی ندارند، بلکه از سوی دیگر حضور در عرصه انتخابات تحت هر شرایطی را هم قبول نخواهند کرد.
اداره کل اطلاعات استان خراسان جنوبی اعلام کرد: سرپل مرتبط با شبکه‌های ضدانقلاب که در راستای تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران در استان‌های البرز و خراسان جنوبی فعالیت می‌کرد، صبح امروز با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در بیرجند دستگیر شد. بر اساس اطلاعات اولیه وی از اعضای شاخص یکی از فرق ضاله است.
«عباس معمارنژاد» معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد درباره نامه‌ای که به مدیران عامل بانک‌های دولتی مبنی بر رعایت نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات داشته است، گفت: در حال حاضر، سپرد‌ه‌های بلندمدت در بانک‌ها نداریم و حداکثر زمان سپرده بانکی یک ساله است که با نرخ سود 15 درصد محاسبه می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات