صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۱۶۳۲۶

موج انتقادات علیه ترامپ بالا گرفت /هشتگ جدید کاربران توییتر علیه نژادپرستی رئیس جمهور آمریکا

 روزنامه گاردین در گزارشی به اظهارات نژادپرستانه اخیر دونالد ترامپ درباره عضو آفریقایی تبار مجلس نمایندگان آمریکا پرداخته و می‌نویسد که در پی این اقدام، موج گسترده‌ای از انتقادات از سوی گروه‌های مختلف آمریکایی علیه وی به راه افتاده و کاربران توییتر با هشتگ «ما بالتیمور هستیم» از این اظهارات نژادپرستانه انتقاد می‌کنند.

موج انتقادات علیه ترامپ بالا گرفت /هشتگ جدید کاربران توییتر علیه نژادپرستی رئیس جمهور آمریکا

روزنامه انگلیسی گاردین می‌نویسد: روز دوشنبه دونالد ترامپ به دلیل حملات لفظی نژادپرستانه خود به «الیجا کامینگز»، با موج گسترده‌ای از انتقادات از سوی شخصیت‌های بلند پایه آمریکایی مانند «آل شارپتون» و شهردار بالتیمو مواجه شد.
 بر اساس این گزارش، ال شارپتون، فعال مدنی و مدافع حقوق سیاه‌پوستان در آمریکا طی یک نشست خبری ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و گفت: ترامپ به متعصبانه‌ترین و نژادپرستانه‌ترین شیوه، شهر بالتیمور را هدف حمله لفظی فقرار داده است.
این اظهارات شارپتون در حالی مطرح می‌شود که روز شنبه ترامپ در صفحه توییتر خود اظهارات توهین‌آمیزی علیه الیجا کامینگز و شهر بالتیمور مطرح کرده بود.
وی در صفحه توییتر خود کامینگز را متهم به قلدری کرده و نوشته بود که بالتیمور به عنوان حوزه انتخابی کامینگز بسیار خطرناک‌تر از مرز‌های جنوبی آمریکا است.
 همزمان با موج گسترده انتقاد از سوی مقامات و فعالان حقوقی، کاربران شبکه‌های اجتماعی و به خصوص توییتر نیز اقدام به راه‌اندازی هشتگ‌هایی در اعتراض به ترامپ کرده‌اند که از جمله این هشتگ‌ها «WeAreBaltimore» (ما بالتیمور هستیم) است.این هشتگ در صفحه توییتر ترند شده و کاربران با استفاده از آن، از شهر بالتیمور و الیجا کامینگز حمایت کرده‌اند.
از دیگر هشتگ‌های ترند شده در صفحه توییتر علیه ترامپ «TrumpIsRat» (ترامپ یک موش است) و «TrumpIsRacistRat» (ترامپ یک موش نژادپرست است).

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات