صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۶۲۰۱

ترامپ انگلیس

جانسون گفته است یا از ساختار اتحادیه اروپایی خارج می‌شویم یا می‌میریم. جانسون مرد جنجالی محافظه‌کاران است و زمان شهرداری‌اش بر لندن نامش بر سر زبان‌ها افتاد. بسیاری او را نمونه محافظه‌کار «نایجل فراژ» می‌دانند و برخی می‌گویند او ترامپ انگلیس است

ترامپ انگلیس

جانسون ۵۵ ساله، از امروز وارد ساختمان نخست‌وزیری انگلیس می‌شود. بعضی جانسون را «دیوانه» می‌خوانند و بعضی دیگر «دلقک» اما هرچه باشد، انتخاب یک ملی‌گرای طرفدار سفت و سخت خروج از اتحادیه اروپایی به عنوان نخست‌وزیر انگلیس، بعد از انتخاب ترامپ در آمریکا، به منزله زنگ پایان پروژه جهانی‌سازی غربی است.
جانسون گفته است یا از ساختار اتحادیه اروپایی خارج می‌شویم یا می‌میریم. جانسون مرد جنجالی محافظه‌کاران است و زمان شهرداری‌اش بر لندن نامش بر سر زبان‌ها افتاد. بسیاری او را نمونه محافظه‌کار «نایجل فراژ» می‌دانند و برخی می‌گویند او ترامپ انگلیس است اما تمام این برداشت‌های ساده‌لوحانه که عموما رسانه‌های آمریکایی آن را تبلیغ می‌کنند و محور چنین خبرپراکنی‌هایی هستند، با آنچه واقعا در پس پرده انتخاب بوریس جانسون نهفته است تقاوت دارد. جانسون شخصیتی خاکستری در سیاست انگلیس است اما مواضع صریحی که درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اتخاذ کرده می‌تواند آینده او را در فضای پیچیده سیاسی انگلیس پیش ببرد. جانسون پرونده‌های فسادی دارد که باید درباره آنها دقیق‌تر بود. به جرات باید وی را پرحاشیه‌ترین نخست‌وزیر انگلیس طی 4 دهه گذشته بعد از مارگارت تاچر دانست.
اندیشکده چاتم هاوس نام او را به‌عنوان «ناموفق‎ترین وزیر خارجه پس از جنگ جهانی دوم» مطرح کرده است. جانسون بارها اظهاراتی نژادپرستانه علیه سیاه‌پوستان و زنان مسلمان برقع‌پوش عنوان کرده که باعث ریزش محبوبیت او شده است.
از سوی دیگر شاید امروز خوشحال‌ترین فرد از روی کار آمدن جانسون، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا باشد. ترامپ بارها حمایت خود را از بوریس جانسون اعلام کرده و ضمن تحقیر ترزا می، گفته بود: با روی کار آمدن جانسون روابط آمریکا و انگلیس بهتر از قبل خواهد شد.
شاید یکی از دلایل اصلی خوشحالی و حمایت ترامپ از بوریس جانسون این باشد که امریکا از رقیب قدرتمندی مانند اتحادیه اروپا در کنار خود احساس ترس می کند و به همین جهت از بوریس جانسون حمایت کرده است که با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، پایه های قدرت اتحادیه اروپا سست تر گردد.
یکی از دلایل پشت پرده دیگر که باعث انتخاب بوریس جانسون شد همان تئوری مرد دیوانه می باشد که انگلیس و امریکا با استفاده از این تئوری به دنبال شکل گیری نظم نوینی در جهان هستند و همان طور که ترامپ به همه معاهدات بین المللی پشت پا زد و این کار را در نظر افکار عمومی از طریق همین تئوری موجه جلوه داد. انگلیس هم به دنبال پیگیری همین رویه است تا با استفاده از مرد دیوانه خود یعنی بوریس جانسون اهداف خود را دنبال کند.





 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات