صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۶۳۶۶

اخبار کوتاه شنبه 12 مرداد

مطابق نتایج به دست آمده از آخرین نظرسنجی «دانشگاه کوینیپیاک» آمریکا، ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان، «دونالد ترامپ» را فردی نژادپرست می‌دانند، این در حالی است که ۴۵ درصد آنان مخالف چنین دیدگاهی هستند. همچنین ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان سفیدپوست در این نظرسنجی، دونالد ترامپ را نژادپرست می‌دانند و ۵۰ درصد دیگر از آنان معتقدند او این گونه نیست. از سوی دیگر، ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان سیاه‌پوست در این نظرسنجی ترامپ را نژادپرست می‌دانند و ۱۱ درصد دیگر مخالف نژادپرست بودن او هستند.

پایگاه خبری‌ـ تحلیلی آمریکایی «پلیتیکو» با اشاره به امتناع کشورها از پیوستن به طرح دولت دونالد ترامپ برای ایجاد ائتلاف دریایی علیه ایران، این طرح را «ائتلاف تک‌نفره ترامپ» توصیف کرده و نوشته است: «ائتلاف دونالد ترامپ برای محافظت از نفت‌کش‌ها در برابر ستیزه‌جویی‌های ادعایی ایران ظاهراً فقط یک عضو دارد: ایالات متحده. انگلیسی‌ها خرده گرفته‌اند، فرانسوی‌ها تعهدی به این ائتلاف ندارند و آلمان‌ها به صراحت پاسخ نه داده‌اند.»

«اصغر نوراله‌زاده» مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در سال 1398 خبر داد و گفت: طرح روستای بدون بیکار تا پایان سال در ۱۰۰ روستای کشور اجرا خواهد شد. وی تأکید کرد: در سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی تخصیص پیدا کرد که این میزان تسهیلات پرداختی، حدود ۲۳ هزار طرح اشتغالزایی خرد و کوچک را شامل می‌شود.

روزنامه «آفتاب یزد» در گزارشی با عنوان «وقت‌نشناسی» نوشت: «حذف چهار صفر از پول ملی در حالی به تصویب دولت رسید که کارشناسان می‌پرسند آیا در شرایط خطیر فعلی این کار به نفع اقتصاد کشور است؟ برخی کارشناسان اقتصادی درباره حذف چهار صفر از پول ملی معتقدند زمان مناسب این کار، هنگامی است که به ثبات اقتصادی برسیم.»

روزنامه «واشنگتن‌پست» با اشاره به دروغ‌های پر تکرار سران کاخ سفید درباره ایران و سیاست‌های شکست خورده این کشور در برابر تهران، نوشت: «ما در حال ورود به دورانی خطرناک در مناسبات بین‌المللی هستیم که در آن اعتبار آمریکا در سطح پایینی است و هیچ چهره صلاحیت‌داری نیست که بتواند به دیگران اطمینان‌بخشی کند.»

«رضا تازیکی» مدیر طرح ملی توسعه کسب‌وکار و اشتغال پایدار وزارت کار با اشاره به اینکه ۵۰ درصد ظرفیت پوشاک داخلی خالی است، گفت: امکان اشتغال 1/5 میلیون نفری در صنعت پوشاک وجود دارد؛ اما در حال حاضر حدود ۵۳۰ هزار نفر در این صنعت مشغول هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات