صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۶۴۴۶

اخبار کوتاه سه‌شنبه 15 مرداد

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد، شرکت‌های چینی خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف کردند. خبرگزاری «رویترز» در گزارشی با اشاره به این تصمیم چین نوشت، این اقدام ضربه محکم دیگری به کشاورزان آمریکایی وارد کرد که پیشتر نیز شاهد آن بودند. پیش از آنکه جنگ تجاری آغاز شود،‌ چین در سال 2017 حدود 19/5 میلیارد دلار محصولات کشاورزی، اعم از سویا، ذرت،‌ لبنیات و گوشت از آمریکا خریداری کرده بود که جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن این میزان را در سال 2018 به 9/1 میلیارد دلار کاهش داده است.
بانک «نورد ال‌ بی» مستقر در هانوفر آلمان، مالکان نفت‌کش‌های چینی حامل نفت ایران را به قصور در یک قرارداد وام 30 میلیون دلاری متهم کرده و درخواست توقیف آنها را داده بود. گزارش‌ها نشان می‌دهد، توقیف دو نفت‌کش چینی حامل ال‌پی‌جی ایران از سوی سنگاپور، با اتهام و درخواست یک بانک آلمانی صورت گرفته است. دادگاه عالی سنگاپور اعلام کرده است این نفت‌کش‌ها عمداً دستگاه‌های ناوبری خود را زمانی‌که به تنگه هرمز می‌رسند، خاموش می‌کنند و چند روز بعد، وقتی بارگیری کردند، دوباره آن را روشن می‌کنند.
مرکز آمار ترکیه اعلام کرد: در نیمه نخست سال ۲۰۱۹، تعداد کل خانه‌های فروخته شده در ترکیه معادل ۵۰۵ هزار و ۷۹۶ واحد بوده است که از این تعداد، ۱۹هزار و ۹۵۲ واحد خانه را اتباع خارجی خریداری کرده‌اند. طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند. از زمان تصویب این قانون خرید خانه از سوی خارجی‌ها رونق زیادی گرفته است. در حال حاضر، متوسط قیمت مسکن در ترکیه ۱۵۰ هزار دلار است.
مقامات دولت آمریکا ادعا می‌کنند، همه تحرکات شرکت ملی نفت چین را پس از انتشار گزارشی درباره نقض تحریم‌های نفتی این کشور علیه ایران تحت نظر دارند. «نیویورک‌تایمز» به تازگی گزارش داده بود پکن همچنان به واردات نفت از ایران ادامه می‌دهد. این گزارش یک هفته پس از آن منتشر شد که واشنگتن، شرکت نفتی چینی با نام «ژوهای ژنرونگ» را به‌ دلیل واردات نفت از ایران تحریم کرد.
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت این سازمان اعلام کرد، گروه تروریستی داعش با وجود از دست دادن به اصطلاح «خلافت» خود در سوریه و عراق، منابع مالی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلاری در اختیار دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات