اقتصادی >>  اقتصاد مقاومتی >> نبض اقتصاد
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۶۴۵۳
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس:

تحریم ها را دور زده ایم، اما نمی توانیم بگوییم چگونه

با احترامی که برای بقیه صنایع قائلیم باید بگوییم که اکنون سامانه نیما با ارز پتروشیمی ها می چرخد و پتروشیمی ها همه ارز خود را در نیما عرضه می کنند و همین ارز بخش زیادی از مصارف کشور را پاسخگوست.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس با اشاره به اینکه تحریم بر تولید و صادرات پتروشیمی تاثیر معناداری نداشته، گفت: اکنون چرخ سامانه نیما با تکیه بر ارز‌های پتروشیمی می‌چرخد.
«جعفر ربیعی» روز سه شنبه در نشستی خبری اضافه کرد: از اردیبهشت سال گذشته آمریکا از برجام خارج شد و شش ماه بعد تحریم‌ها علیه صنعت پتروشیمی بازگشت، اما دوباره ۱۷ خرداد امسال وزارت خزانه داری آمریکا هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های تابعه را در لیست تحریم قرار داد.
وی افزود: این تحریم یک واقعیت و یک بعد روانی دارد که البته بعد روانی آن بسیار قوی است و از همین رو با اعلام تحریم‌ها نگرانی نسبت به آینده صنعت پتروشیمی بالا گرفت. در عین حال واقعیت حاکی از آن بود که در فروش محصولات و خرید کالا نیز مشکلاتی بوجود آید.
ربیعی با اشاره به اینکه، اما در عمل تولید صنعت پتروشیمی کشور و هلدینگ خلیج فارس تاثیر معناداری از تحریم نگرفت، گفت: زبان ما بسته است که بگوییم در برابر تحریم چه می‌کنیم تا تاثیر آن را به حداقل برسانیم.
وی تاکید کرد:، اما با اطمینان می‌گوییم که تحریم چرخ تولید و صادرات و ارزآوری پتروشیمی را متوقف نکرد و آمریکا به هدفش نرسید. برای تأیید این حرف با احترامی که برای بقیه صنایع قائلیم باید بگوییم که اکنون سامانه نیما با ارز پتروشیمی‌ها می‌چرخد و پتروشیمی‌ها همه ارز خود را در نیما عرضه می‌کنند و همین ارز بخش زیادی از مصارف کشور را پاسخگوست.
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه اگر تحریم‌ها اثرگذار بود تولید شرکت‌ها باید یک به یک متوقف می‌شد، گفت: تیر تحریم در صنعت پتروشیمی به سنگ خورده، اما نمی‌توانیم بگوییم چگونه جلوی تحریم‌ها ایستاده ایم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات