بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۵۳۰۱

لیست های تکراری تحریم در مورد پترو شیمی ها

یک مقام سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا که تحلیلگر مسائل ایران است به خبرگزاری رویترز گفت:تحریم‌های جدید تنها اثر اندکی خواهند داشت چون شرکت‌های غیرآمریکایی تا الان هم به دلیل تحریم‌های فعلی از انجام تجارت با بخش پتروشیمی ایران خودداری می‌کردند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های نمایشی جدیدی علیه بخش پتروشیمی ایران اعلام کرد؛در حالی آمریکا این موضوع را با تبلیغات فراوان اعلام کرده است افکار عمومی ایران نسبت به این تحریم ها بی اعتنا است؛زیرا این شرکت ها در گذشته نیز تحت تحریم های آمریکا بودند.
«استیون منوچین» دبیر خزانه‌داری آمریکا گفت: با اعمال تحریم‌های جدید، ما به دنبال آن هستیم تا مانع تأمین مالی نیروهای سپاه در ایران از طریق بخش پتروشیمی شویم.
بی بی سی نیز گزارش داد که وزارت دارایی آمریکا به جز شرکت پتروشیمی خلیج فارس، شبکه‌ای از ۳۹ شرکت تابعه و شرکت‌های عامل فروش ثبت شده در خارج از ایران را هم تحریم کرده است.
ترامپ، اردیبهشت‌ماه سال گذشته با خروج از توافق هسته‌ای ۱+۵ با ایران، تحریم‌ها علیه تهران را بازگرداند که کشورهای مختلف به‌ویژه امضاکنندگان این توافق با محکوم کردن این اقدام، اعلام کردند که به برجام پایبند بوده و ساز وکارهایی را برای ادامه تجارت با ایران ازجمله از طریق اینستکس ایجاد می‌کنند.
یک کارشناس درصنعت پتروشیمی اعلام کرد :موضوع تحریم صنعت پتروشیمی چیز جدیدی نیست
منایع پتروشیمی ایران و تمامى محصولات آن از قبل هم تحت تحریم امریکا قرار داشته است و بطور کلی این صنعت در دوران تحریم‌های دهه های اخیر رشد کرده و ارز آن نيز به كشور برگشته است. خوشبختانه صنایع ما کاملا تجربه فعالیت زیر سایه تحریم‌ها را دارند و می توانند به فعالیت خود ادامه دهند بنابراین این خبر موضوع جدیدی نیست و موضوع تحريم هلدينگ خليج فارس كه تبليغاتي بوده نمی تواند اثر چندانی بر فعالیت های صادراتی و ارز آوری این صنعت برای کشور داشته باشد. آمریکا بعد از اینکه تمام حربه های اقتصادی خود را استفاده کرد و نتیجه ای نگرفت اعلام تحریم پتروشیمی ها را برای داغ نگه داشتن فضای روانی مطرح کرده است والا خود میدانند اقدام جدیدی نیست.

تحریم ها تازگی ندارد
در همین حال یک مقام سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا که تحلیلگر مسائل ایران است به خبرگزاری رویترز گفت:تحریم‌های جدید تنها اثر اندکی خواهند داشت چون شرکت‌های غیرآمریکایی تا الان هم به دلیل تحریم‌های فعلی از انجام تجارت با بخش پتروشیمی ایران خودداری می‌کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات