صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۶۴۶۲

اخبار کوتاه چهارشنبه 16 مرداد

«مصطفی میرسلیم» رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: برای اصلاح‌طلبان رویکردی بهتر از صداقت و ابراز هرچه فوری‌تر اشکالات بینشی و عملکردی‌شان به مردم نیست. آنها باید بپذیرند مسئولیت بر باد دادن هشت سال فرصت‌های گرانبهای کشور را به دلیل در پیش گرفتن راهبردی غلط بر دوش دارند. وی همچنین افزود: وزارت کشور در سه سال گذشته، موفق به تدوین لایحۀ جامع انتخابات بر مبنای سیاست‌های کلی نشده است. اگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند ایرادی بگیرند، باید به دولت کنونی و مجلسی بگیرند که دوره‌اش رو به پایان است چون سرمنشأ هر دو کاستی اصلاح‌طلبان هستند، نه شورای نگهبان.

در فاصله سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۵ تعداد مستأجران شهری از ۲۱ درصد به ۳۷ درصد افزایش یافته است. نحوه مالکیت واحدهای مسکونی در کل کشور اعم از شهری و روستایی نیز حاکی از آن است که واحدهای استیجاری از ۱۵ درصد در سال ۱۳۷۵ به ۳۱ درصد در سال ۱۳۹۵ رسیده است. به این ترتیب، در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۶۰ درصد مردم در واحدهای ملکی، ۳۱ درصد در واحدهای استیجاری و ۹ درصد در سایر واحدها زندگی می‌کردند.

«هارش وارزان شرینگلا» سفیر هند در آمریکا گفته است، تصمیم ایالات متحده آمریکا در امتناع از صدور معافیت‌های تحریمی برای خریداران نفت ایران به منافع هند ضربه وارد کرده و دهلی‌نو امیدوار است واشنگتن در این زمینه انعطاف‌پذیری نشان دهد. دیپلمات هندی تأکید کرده است: «یافتن منابع جایگزین نفت، با همان قیمت و کیفیت برای ما به چالش تبدیل شده و روی سود و زیان‌های ما در هند اثر گذاشته است.»

براساس مطالعات مؤسسه «پیو» در سال ۲۰۱۷، آمریکایی‌ها بیشترین میزان سلاح به ازای هر فرد در جهان را در اختیار دارند. از هر ۱۰ غیرنظامی آمریکایی تقریباً ۴ نفر یا مالک سلاح هستند یا در خانه‌ای زندگی می‌کنند که در آن سلاح وجود دارد. ۴۸ درصد آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند در خانه‌هایی بزرگ شده‌اند که در آن سلاح وجود داشته است. ۷۲ درصد از آمریکایی‌ها نیز اعلام کرده‌اند تجربه شلیک با سلاح را داشته‌اند.

«مهدی چمران» نایب‌رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: با وجود اینکه برخی از ادامه حیات جمنا ناراحت هستند، امّا ما کار را گسترده‌تر کرده‌ و کاری کرده‌ایم که همه در جبهه مردمی حضور داشته باشند و دست دوستی به همه می‌دهیم. نایب‌رئیس جمنا اظهار داشت: سخنانی از این قبیل که جمنا در شورای وحدت ادغام شده، درست نیست و کار جمنا تازه شروع شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات