فرهنگی >>  دین >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۶۶۰۴

پروازهای برگشت حجاج آغاز شد

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از آغاز پرواز‌های برگشت حجاج خبر داد.
معصومه اصغرزاده با‌اشاره به آغاز پرواز‌های بازگشت حجاج در ر‌وز جمعه، بیان کرد: دیروز، روز اول انجام پرواز‌های برگشت حجاج بود. اولین پرواز برگشت حجاج از فرودگاه مدینه به فرودگاه دشت‌ناز ساری انجام شد. دیروز ۱۲ پرواز حج توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از عربستان انجام شد و حجاج استان‌های یزد، مازندران و زنجان به کشور بازگشتند.
وی با‌اشاره به اینکه در عملیات پرواز‌های برگشت حج، حجاج از دو فرودگاه جده و مدینه به ۱۹ استان کشور پرواز دارند، افزود: تعداد حجاج امسال بیش از ۸۸ هزار نفر است و پرواز‌های برگشت آن‌ها تا روز ۱۷ شهریور‌ماه ادامه دارد. خانواده حجاج می‌توانند با مراجعه به سایت حج شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به آدرس (haj.iranair.com) و وارد کردن نام حاجی خود، کد ملی یا شماره کاروان، اطلاعات دقیقی از ساعت و روز پرواز بازگشت حجاج دریافت کنند.
مدیرکل روابط عمومی هما با بیان اینکه طی امروز و فردا دو پرواز از جده به اهواز انجام می‌گیرد، ادامه داد: امروز و فردا شش پرواز از مدینه به یزد و پنج پرواز به ساری صورت می‌گیرد. همچنین اولین پرواز برگشت حجاج به فرو‌دگاه امام (ره) امروز به زمین می‌نشیند.
گفتنی است، عملیات حج در سال جاری با انجام ۷۳۸ پرواز رفت و برگشت و اعزام ۸۸ هزار و ۵۵۰ حاجی انجام می‌شود. پرواز‌های برگشت حجاج از ۲۵ مرداد آغاز شده و تا ۱۷ شهریور ادامه دارد. ۳۶۱ پرواز برگشت حج انجام می‌گیرد که ۱۷۶ پرواز از فرودگاه جده و ۱۸۵ پرواز از مدینه است.
میزان مجاز بار ایران‌ایر در پرواز‌ها ۳۰ کیلوگرم است که در پرواز‌های حج این رقم به ۴۰ کیلوگرم (دو بسته ۲۰ کیلوگرمی) افزایش یافته است، همچنین حجاج می‌توانند کیف دستی تا پنج کیلوگرم را وارد کابین هواپیما کنند.
پرواز‌های برگشت حجاج در ۱۹ فرودگاه امام خمینی (ره)، اهواز، اصفهان، بیرجند، ارومیه، بندرعباس، بوشهر، تبریز، رشت، زنجان، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد انجام می‌شود. ا‌مسال بیشترین تعداد پروازها، ۹۵ پرواز از فرودگاه امام و کمترین تعداد آن، دو پرواز از فرودگاه رشت است. امسال ۹ فروند هواپیما پرواز‌های حج را انجام دادند و میزان زوار نسبت به سال گذشته ۹۸ درصد رشد داشت.
طبق الزام طرف سعودی، امسال پرواز‌های حج باید فقط توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شود و ایران امکان استفاده از دیگر شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز‌های حج را ندارد. مقامات سعودی گفته‌اند، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به تنهایی و با هواپیمای ملکی خودش باید پرواز‌های حج را انجام دهد. پیش از این ایرلاین سعودی، قشم‌ایر و ماهان به ایران‌ایر در پرواز‌های حج کمک می‌کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات