صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۶۷۹۴

اخبار کوتاه شنبه 9 شهریور

«عصام شریف» عضو شورای یمنی (پارلمان وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی) در مصاحبه با یک شبکه سعودی گفت: «دیگر وقت آن رسیده است که به دنیا اعتراف کنیم این ائتلاف سعودی در یمن شکست خورده است و آن تفکری که این ائتلاف به خاطر آن به یمن آمد (لشکرکشی کرد)، فاقد اعتبار و ارزش است و دروغ بزرگی است، آنچه آنها انجام دادند برای حفظ منابع خود است و مقابله با تروریست و تروریسم دروغی بیش نیست.» وی همچنین افزوده است: «نه ایرانی در یمن وجود دارد و نه نقشه ایرانی. امروز این امارات است که کشور ما را اشغال کرده و مردم ما را بمباران می‌کند.»
«عزت‌الله ضرغامی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی با اشاره به طرح برخی مسائل خلاف واقع از دخالت رهبر معظم انقلاب در اداره کشور از سوی برخی اصلاح‌طلبان برای توجیه برخی نقاط ضعف در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: «مقام معظم رهبری در انتصاب هیچ مسئولی دخالت نمی‌کنند و دولت‌ها فقط برای پیشبرد اهداف نظام، در دو سه پست بسیار مهم و حساس هماهنگی‌هایی را انجام می‌دهند.»
«الیاس کرام» خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در منطقه اشغالی جولان در مصاحبه با این شبکه، درباره شکایت رژیم صهیونیستی به شورای امنیت علیه سوریه گفت: «اسرائیل با این شکایت می‌خواهد حمله خود به سوریه و تعرض‌های مکرر خود به عراق را توجیه کند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به طور ضمنی به این موضوع اشاره کرد که این رژیم در حملات به عراق دست دارد و تلاش می‌کند به این حملات مشروعیت بدهد.»
«محمود صادقی» عضو فراکسیون امید مجلس و از چهره‌های اصلاح‌طلب، در صفحه توئیتر خود نوشته است: «آقای رئیس‌جمهور! درست می‌فرمایید با بگیر و ببند، فساد از بین نمی‌رود؛ اما تعلل‌های شما نیز زمینه‌ساز بگیر و ببندهاست. نمونه‌اش هلال احمر، با وجود گزارش‌های بازرسی ریاست‌جمهوری، حراست هلال، ‏واجا، سازمان بازرسی و... آنقدر دست دست می‌کنید تا نهادهای دیگر مداخله کنند.»
«اندیشکده دریایی آمریکا» نوشت: «واشنگتن طبق قانون دریا‌ها نمی‌تواند نفت‌کش ایرانی «گریس‌ـ ‌۱» که نامش را به «آدریان‌ دریا» تغییر داده است توقیف کند؛ زیرا طبق قوانین دریا، ایالات متحده آمریکا در دوران صلح اختیار توقیف کشتی یک کشور دیگر را در دریا‌های آزاد یا در آب‌های کشور دیگر ندارد. کشور‌ها صرفاً می‌توانند قوانین خودشان را در آب‌های خودشان اجرا کنند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات