صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۵۱۵۴

یادمان/ پاسداشت مقاومت

در حالی به روز جهانی قدس نزدیک می‌شویم که مسئله فلسطین تحولات پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد؛ تحولاتی که مهم‌ترین آن، پیگیری طرح موسوم به «معامله قرن» از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی است[...]

در حالی به روز جهانی قدس نزدیک می‌شویم که مسئله فلسطین تحولات پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد؛ تحولاتی که مهم‌ترین آن، پیگیری طرح موسوم به «معامله قرن» از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی است. در صورت اجرای این طرح نه تنها خیانت بزرگی علیه ملت فلسطین صورت خواهد پذیرفت،‌ بلکه کل منطقه را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. تأمل در چند نکته در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد:
1ـ واضح است که طرح معامله قرن تنها مربوط به فلسطین نیست؛ بلکه بنا بر شواهد و نظر کارشناسان مسائل راهبردی،‌ این طرح را باید اولین قدم از نقشه راه جدید دولت آمریکا برای منطقه غرب آسیا به حساب آورد که از فلسطین آغاز می‌شود و کل منطقه را در بر خواهد گرفت.
2ـ آمریکا ابتدا گام‌های اجرایی را برداشته تا پس از مهیا شدن شرایط و مقدمات آن را اعلام رسمی کند و کشورهای منطقه را عملاً در مقابل کار انجام شده قرار دهد. افزایش فشار بر ایران،‌ انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به قدس و دادن بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی از جمله این گام‌هاست.
3ـ آنچه تاکنون توطئه‌های آمریکا را در منطقه ناکام گذاشته، روحیه مقاومت و بیداری بوده است؛ اگر روزی ارتش‌های عربی در شش روز مقابل ارتش رژیم صهیونیستی شکست می‌خوردند، امروز حماس با روحیه مقاومت، رژیم صهیونیستی را در 48 ساعت به زانو درمی‌آورد. بنابراین همچنان گزینه قطعی منطقه در مواجهه با توطئه‌های آمریکایی «مقاومت» است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات