صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۶۸۳۵

از فروش نفت ایران تا گسست ایالات متحده

1ـ اصلاح‌طلبان به فکر صندوق‌های مناطق کوچک

«محمود صادقی» عضو فراکسیون امید مجلس پیشنهاد جدی گرفتن صندوق‌های مناطق کوچک در انتخابات آتی را به اصلاح‌طلبان داده و گفته است: «مجموعه تشکل‌های اصلاح‌طلب باید بتوانند با یکدیگر همکاری و همبستگی و هم‌افزایی مناسبی داشته باشند. به‌ خصوص توان‌شان را در حوزه‌های انتخابی کوچک به ‌کار گیرند و این‌طور نباشد که تمام هم‌و‌غم‌شان را روی تهران و چند شهر بزرگ بگذارند. به‌ هر حال در مجلس رأی نماینده‌ای که مثلاً 10 تا 20 هزار رأی از یک حوزه انتخابی می‌گیرد با رأی نماینده‌ای که در تهران یک میلیون رأی می‌آورد، برابر است. بنابراین هر کرسی اهمیت دارد و به‌ همین دلیل در دورافتاده‌ترین حوزه‌های ‌انتخابی هم باید برای کسب این کرسی‌ها برنامه داشته باشیم.»

2ـ اگر منافع ملی ایجاب کند روحانی باید به دیدار ترامپ برود!

«محمد هاشمی‌رفسنجانی» عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «من معتقدم منافع ملی بر هر چیزی ارجحیت دارد. یعنی اگر منافع ملی ایجاب کند رئیس‌جمهور حتماً باید به دیدار رئیس‌جمهور آمریکا برود و از منافع ملت ایران محافظت کند... منافع ملی چیزی نیست که به خاطر منافع شخصی یا جناحی کنار گذاشته شود و اگر تأمین منفعت مردم ایران در دیدار حسن روحانی و دونالد ترامپ باشد، حتماً باید این اتفاق بیفتد... نظام ما می‌خواهد با همه کشورهای جهان تعامل سازنده داشته باشد». مشخص نیست تعریف منافع ملی در نظر اصلاح‌طلبان چیست و گویا آنها فراموش کرده‌اند برجام نتیجه مذاکره با آمریکاست!

3ـ ریاست‌های ترامپ باعث گسسته شدن ایالات متحده می‌شود

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع اسبق آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌بی‌اس»، ترامپ را رئیس‌جمهوری غیر عادی توصیف کرد و هشدار داد که سیاست‌های کنونی رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است باعث گسسته شدن کشور شود. ماتیس گفت: «از زمانی که از سمت خود کناره‌گیری کرده تا کنون با رئیس‌جمهور آمریکا صحبتی نداشته است.» گفتنی است او در ماه دسامبر و پس از اختلاف با ترامپ درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از سمت خود کناره‌گیری کرد و ترامپ نیز «پاتریک شاناهان» را به عنوان سرپرست وزارت دفاع معرفی کرد، اگر چه شاناهان نیز اندکی بعد قبول پست وزارت دفاع را رد کرد و «مارک اسپر» به عنوان وزیر دفاع آمریکا معرفی شد.

4ـ امام موسی صدر و دو همراهش زنده و در لیبی هستند

«صلاح فحص» رئیس دفتر «جنبش امل» گفت: «تلاش‌ها و اقدامات انجام شده برای روشن شدن پرونده «امام موسی صدر» کافی نبوده و به نوعی کوتاهی شده است. برقراری روابط رسمی میان لیبی و لبنان را نمی‌پذیریم مگر اینکه مسئله امام موسی صدر حل شود و ایشان و دو همراهش به سوی ما بازگردند. ارتباطی میان رژیم صهیونیستی و ربوده شدن امام موسی صدر وجود دارد، اسرائیل در این زمینه نقش دارد، زیرا امام موسی صدر دشمن اسرائیل و بنیانگذار مقاومت است. همچنان معتقدیم که امام موسی و دو همراهش در لیبی و زنده هستند و خلاف این مسئله اثبات نشده است.»

5ـ ما نفت را به همه مشتریان خواهیم فروخت

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی در توئیتر با اشاره به تهدید آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران نوشت: «آمریکا ما را از تجهیزات دفاعی محروم کرد ما اقدام به ساخت موشک‌ها کردیم و پس از آن آمریکا شکایت کرد. آمریکا ما را از دستیابی به سوخت هسته‌ای منع کرد ما آن را ساختیم و پس از آن آمریکا شکایت کردم.» محمدجواد ظریف در ادامه نوشت: «در حال حاضر آمریکا درگیر دزدی دریایی و تهدید برای جلوگیری از فروش نفت ایران به مشتریان سنتی است. پمپئو نق زدن را متوقف کن: ما نفت را به همه و هرکدام از مشتریان خواهیم فروخت.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات