صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۶۸۳۷

اخبار کوتاه یک‌شنبه 10 شهریور

«سیدحسن نصرالله» با بیان اینکه نتانیاهو عملاً تجاوز به عراق، سوریه و لبنان را بر عهده گرفت، اظهار داشت: «ما معمولاً در مزارع شبعا به حملات اسرائیل واکنش نشان می‌دادیم و اکنون باید بگویم که واکنش ما در لبنان خواهد بود. چرا که اجماعی ملی بر سر محکومیت تجاوز به لبنان وجود دارد.» دبیرکل حزب‌الله به پیش‌داوری‌ها در رسانه‌ها و تحلیلگران درباره ماهیت واکنش به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «این پیش‌داوری‌ها پایه و اساسی ندارد و جز شماری اندک، هیچ کس از نحوه واکنش ما اطلاعی ندارد و این مسئله دشمن را در سردرگمی باقی نگه می‌دارد.»

نگرانی و هراس صهیونیست‌ها از انتقام حزب‌الله در حالی روز به روز بیشتر می‌شود که ارتش این رژیم در تازه‌ترین اقدام خود رزمایش بزرگی را که برای این هفته برنامه‌ریزی کرده بود، لغو کرد. ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نه تنها رزمایش سراسری در فلسطین اشغالی را لغو کرده بلکه نیروهای زمینی، هوایی و دریایی این رژیم در حال آماده‌ شدن برای وقوع هر نوع درگیری در مناطق شمالی مخصوصاً منطقه الجلیل در جنوب مرزهای لبنان هستند.

مجله آمریکایی «نشنال اینترست» ضمن ارائه تحلیلی درباره اثرپذیری عمیق ایرانیان از حماسه عاشورا با اشاره به اینکه ایرانیان تسلیم نخواهند شد و دولت ترامپ باید با تدبیر عمل کرده و به سیاست «فشار حداکثری» خود پایان دهد، خطاب به دولتمردان کاخ سفید نوشت: ترامپ که خود را به یزید مدرن تبدیل کرده است، باید تجربه «صدام» را به یاد داشته باشد که تقریباً چهل سال پیش به ایران حمله کرد؛ وی باید هوشیار باشد تا به سرنوشت او گرفتار نشود.

به دلیل تحریک ترامپ درباره افغانستان، کاخ سفید و شخص ترامپ تصمیم گرفته است تا جان بولتون را از دخالت درباره موضوع افغانستان منع کند. بدین ترتیب از بولتون برای اتخاذ تصمیمات کلان در حوزه افغانستان دعوت نمی‌شود. واشنگتن پست به نقل از یک مقام آگاه گزارش داد بولتون خواستار حضور گسترده آمریکا در افغانستان بوده و با تلاش ترامپ برای مذاکره با کره شمالی مخالفت کرده و ترامپ را به درگیری با ایران تشویق کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات