اقتصادی >>  اقتصاد مقاومتی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۶۸۷۲

کمک ۷ هزار میلیاردی مردم به کودکان تحت پوشش کمیته امداد در سال گذشته

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، علیرضا عسگریان با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۴۰ هزار نیکوکار حمایت از کودکان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد را برعهده گرفته‌اند، اظهارداشت: ۳۰۰ هزار فرزند محسنین (کودکان بدسرپرست) و ایتام تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۱۴۸ هزار نفر آنان از فرزندان ایتام هستند.
عسگریان با تاکید بر اینکه مردم نیکوکار ایران سال گذشته هفت هزار میلیارد تومان برای ایتام (طرح اکرام) و محسنین کمیته امداد کمک کردند، میزان متوسط دریافتی هر فرزند یتیم کمیته امداد در سال گذشته را ماهانه ۲۰۰ هزار تومان اعلام و تاکید کرد: این رقم امسال با وجود مشکلات اقتصادی مردم، به ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته که به این ترتیب رشد ۲۵ درصدی در این حوزه را شاهد هستیم.
وی، میزان دریافتی فرزندان محسنین در ماه را ۱۱۳ هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر این رقم با همکاری مردم نیکوکار به ۱۴۰ هزار تومان افزایش یافته که در این حوزه نیز رشد ۲۵ درصدی داریم.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در تشریح میزان کمک‌های مردمی در برنامه‌های مناسبتی کمیته امداد در سال ۹۸ گفت: در جشن نیکوکاری، مشارکت‌های مردمی نسبت به سال‌های گذشته ۶۲ درصد افزایش داشته است.
عسگریان همچنین با اشاره به میزان مشارکت مردم در حادثه سیل اخیر گفت: ۳۲۰ میلیارد تومان در حادثه سیل در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی به کمیته امداد کمک شد که تمامی آن برای سیل‌زدگان هزینه
شده است.
وی با تاکید بر افزایش مشارکت مردم در جشن رمضان و عید قربان افزود: در ماه رمضان امسال ۲۳۰ هزار بسته غذایی به ارزش هر بسته ۲۰۰ هزار تومان بین خانوار‌های تحت حمایت این نهاد تقسیم شد و همچنین کمک‌های مردمی در عید قربان سال جاری نیز ۶۴ درصد افزایش داشته است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: با توجه به کمک‌های انجام شده طی روز‌های اخیر، پیش‌بینی ما این است که در جشن عاطفه‌های سال جاری نیز کمک‌های مردمی ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.
عسگریان با اشاره به افزایش مراکز نیکوکاری در سال جاری اظهارداشت: از ابتدای امسال بیش از ۶۰۰ مرکز نیکوکاری طی سال جاری در کشور ایجاد شده که ۱۵۰ مورد آن در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور مستقر شده است.
وی با تقدیر از مشارکت بانوان حوزوی در موضوعات خیرخواهانه و کمک به محرومان، ادامه داد: حوزه‌های علمیه سرچشمه نیکوکاری و کمک به محرومان هستند و امیدواریم با این حرکت نیکوکارانه حوزه‌های علمیه خواهران که از تاثیرات عمیقی برخوردارند، به زودی متناظر این اقدام را در حوزه‌های علمیه برادران شاهد باشیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات