کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۱۶۸۸۶

انقلاب اسلامی؛ فرصت ها و تهدیدها

ایران اکنون با تهدید های گوناگونی در عرصه های داخلی و بین‌المللی مواجه است و در صورتی که این تهدید ها جدی گرفته نشوند ممکن است هزینه‌ها و خسارات جبران ناپذیری را برای انقلاب اسلامی به بار آورند.
پایگاه بصیرت / سید‌رضا افشین‌پور
انقلاب اسلامی ایران اکنون در گردنه حساسی از تاریخ پر افتخار خود قرار دارد. هجمه‌های همه جانبه خارجی در سطوح اقتصادی و فرهنگی برای به زانو درآوردن قوای اقتصادی و ساختار فرهنگی کشور و از طرفی، استعمار فکری و در اختیار گرفتن افکار عمومی توسط رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به اوج خود رسیده است. در این میان دشمن نیرو‌های نفوذی و داخلی خود را نیز برای تضعیف روحیه و امید ملی به کار گرفته است و با همه توان سعی در شکست انقلاب اسلامی ایران دارد.
از سوی دیگر ایران توانسته است در این چهل سال علی رغم تمام تحریم‌ها و فشار‌های داخلی و خارجی، با تکیه بر استعداد‌های درونی، با برنامه‌ریزی و راهبردی هوشمندانه، خود را در زمینه‌های علمی، نظامی، نفوذ منطقه‌ای و... به سطح قابل ملاحظه‌ای از قدرت در عرصه بین‌الملل برساند.
ایستادگی، استقلال و خودکفایی ایران در عرصه‌های مختلف به همراه دفاع و حمایت از ملت‌های مظلوم جهان موجب شده است استکبار جهانی به رهبری آمریکا و دولت‌های اروپایی با همراهی رژیم صهیونسیتی و برخی از رژیم‌های عربی منطقه برای به شکست کشاندن ایران به هر اقدامی دست بزنند.
ایران اکنون با تهدید‌های گوناگونی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی مواجه است و در صورتی که این تهدید‌ها جدی گرفته نشوند ممکن است هزینه‌ها و خسارات جبران ناپذیری را برای انقلاب اسلامی به بار آورند. اما اگر چنانچه با تحلیل و شناخت صحیح نسبت به تهدید ها، میدان عمل طرح ریزی شود، می‌توان با تبدیل تهدید‌ها به فرصت، انتظار بهره برداری از منافع مورد نظر را داشت. در ادامه به چند نمونه از این تهدید‌ها که جمهوری اسلامی می‌تواند با اقدام سنجیده آن‌ها را به فرصتی برای رشد و بالندگی مبدل کند، اشاره می‌شود:
۱. در عرصه‌های فرهنگی ما با تهاجم گسترده‌ای از سوی غرب مواجه هستیم. غرب که در زمینه‌های نظامی و اقتصادی در مقابل ملت ایران به بن بست خورده است اکنون با تشدید حملات خود برای تغییر سبک زندگی و فروپاشی نهاد خانواده و تغییر فرهنگ عمومی جامعه به فرهنگی وابسته، مصرف گرا و بی بندوبار، تسخیر فضای مجازی و رسانه‌ای و در نتیجه کنترل افکار عمومی در جهت مورد نظر، برنامه ریزی و حملات دقیقی را صورت داده است.
۲. منافع و برد نفوذ منطقه‌ای ایران با تهدیدات خارجی و انفعال و بی‌تفاوتی برخی دولتمردان مواجه است. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران توانسته است اندیشه الهی و توحیدی خود را در میان دیگر ملت‌های مسلمان منطقه نشر و گسترش دهد و با شکست و به انزوا کشاندن سیاست‌های استعماری و استکباری دولت‌های متخاصم غربی، اقتدار و نفوذ فکری و معنوی خود را در میان مردم کشور‌های منطقه به سطح بالایی برساند. در این میان، انفعال و موضع گیری‌های نابجای برخی مسئولین، موجب از دست رفتن منافع و تضعیف اقتدار ایران در منطقه و دنیا می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات