تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۵۶۰۹
معاون سیاسی سپاه:

دشمن دچار اشتباه محاسباتی نشود/ ایران بر سر خطوط قرمز خود با کسی شوخی و مسامحه ندارد

تصور دشمنان نباید نسبت به جمهوری اسلامی و ملت ایران و نظام اسلامی و نیرو‌های مسلح ما به گونه‌ای باشد که آن‌ها را دچار اشتباه محاسباتی کند. ملت ایران هرگز از این که در مقابل دشمن بایستد و از خودش دفاع کند تردید به خودش راه نمی‌دهد و در این مسیر مصمم است.
روز جمعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که پهپاد گلوبال هاوک (آرکیو-۴) متعلق به فرماندهی تروریستی سنتکام که یکی از پیشرفته‌ترین پهپاد‌های دنیا است را با سامانه پدافندی سوم خرداد منهدم کرد.
سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه در یادواره شهدای استان کردستان گفت: «در سحرگاهان پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا که از مرز‌های میهن ما گذشته بود و در حال تعرض به حریم امنیت ملی ما بود را شجاعانه سرنگون کرد، این منش و روش و قاعده ملت ایران در برخورد با دشمنان ما است»
برای بررسی پیام‌های این عکس العمل مقتدرانه و با صلابت سپاه، سایت بصیرت گفتگویی با معاون سیاسی سپاه داشته است که متن کامل صحبت‌های سردار یدالله جوانی را در ادامه از نظر می‌گذرانید:
سامانه پدافند هوایی نیروی هوا فضای سپاه یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین پهپاد‌های آمریکایی را که به حریم جمهوری اسلامی تجاوز کرده بود را منهدم و ساقط کرد. این اقدام در سطح رسانه‌های منطقه و بین المللی بازتاب‌های بسیار زیادی داشته است و قطعاً برای مدت‌ها این اقدام متحورانه و شجاعانه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.
همانطور که اشاره کردید، یکی از زوایای بررسی این موضوع، بررسی پیام‌ها و پیامد‌هایی است که این اقدام با خود به همراه خواهد داشت که به دو پیام صریح و آشکارآن اشاره خواهیم کرد:
اولین پیام اقدام قاطع و صریح سپاه به دشمن خود این است که جمهوری اسلامی از توانمندی لازم برای مقابله با هر نوع متجاوزی و در هر سطحی را برخوردار است. این پهپاد جاسوسی ساقط شده از نوع پیشرفته‌ترین پهپاد‌های جهان است و با مختصاتی که از آن در رسانه‌ها اعلام شد از گران‌ترین آن‌ها نیز به شمار می‌رود و بدلیل قابلیت‌های رادار گریزی و جاسوسی بودن مأموریت آن، قطعاً خود آمریکایی‌ها تصور نمی‌کردند که پهپاد جاسوسی آن‌ها این‌گونه شکار و ساقط شود.
بنابر این اقدام به‌ هنگام و به‎ موقع سامانه پدافند هوا فضای سپاه، در منهدم و ساقط کردن این هواپیمای جاسوسی این پیام را دارد که جمهوری اسلامی به لحاظ تجهیزات و جنگ افزار از توانایی لازم برای مقابله با هر متجاوزی برخوردار است.
همچنین سامانه سوم خرداد یک سامانه کاملاً بومی است که توسط جوانان غیور ایران اسلامی ساخته شده است و در نمایشگاهی که حضرت آقا حضور پیدا کرده بودند به نمایش گذاشته و رونمایی شد. این دستاورد بومی در حوزه پدافندی خود پیام خیلی مهمی برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران را دارد تا بدانند امروزه جمهوری اسلامی یک کشور خود اتکا در توانمندی و تجهیزات دفاعی و نظامی است و پهپاد جاسوسی امریکایی‌ها با موشک‌های کاملاً بومی منهدم شد.
اما دومین پیامی را که این اقدام شجاعانه به جهان مخابره کرد و قطعاً کسانی که باید این پیام را بگیرند، به طور صریح دریافت کردند، وجود اراده جدی در جمهوری اسلامی برای برخورد با هر متجاوزی است، آمریکایی‌ها تصورشان این بود که اقداماتی از این دست مورد اغماض نظام واقع می‌شود و برخوردی با آن صورت نمی‌گیرد، اما این اقدام نشان داد که جمهوری اسلامی در دفاع از خطوط قرمز اعلام شده، هرگز کوتاه نمی‌آید. به محض آنکه یک هواپیمای جاسوسی از مرز‌های کشور عبور می‌کند و وارد جغرافیای سرزمینی ما می‌شود، این به معنی عبور از خطوط قرمز است.
هر متجاوزی باید این پیام را به خوبی دریافت کند که اگر به هر شکلی بخواهد تجاوز احتمالی به خاک نظام جمهوری اسلامی صورت دهد، برخورد صریح، قاطع و کوبنده‌ای از طرف ایران دریافت خواهد کرد. به نظر بنده دشمنان جمهوری اسلامی ایران این پیام را به صورت کامل دریافت کردند.
تصور دشمنان نباید نسبت به جمهوری اسلامی و ملت ایران و نظام اسلامی و نیرو‌های مسلح ما به گونه‌ای باشد که آن‌ها را دچار اشتباه محاسباتی کند. ملت ایران هرگز از این که در مقابل دشمن بایستد و از خودش دفاع کند تردید به خودش راه نمی‌دهد و در این مسیر مصمم است.
ملت ایران هرگز از جنگ استقبال نمی‌کند؛ به این معنا که، به دنبال جنگ نیست، ولی در دفاع از مرز‌ها و امنیت و استقلال و عزت ملی لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد و هر گونه تجاوز احتمالی را به موقع و به هنگام پاسخ خواهد داد و آنچه در ساقط کردن پهپاد جاسوسی اتفاق افتاد، نشان ملموس و عینی توانمندی داخلی و عزم و اراده لازم برای مقابله با هر گونه تجاوز خارجی بود و مجدداً به دشمنان ایران خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران هرگز بر سر منافع ملی و امنیت سرزمینی خود با کسی شوخی و مسامحه ندارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات