اقتصادی >>  بازار سرمایه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۱۴

تکمیل ۳ هزار مسکن مهر زیر ۳۰ درصد پیشرفت از دستور کار خارج شد

رئیس اداره مسکن مهر بنیاد مسکن تعداد واحد‌های مسکن مهر زیر ۳۰ درصد پیشرفت در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر را ۳ هزار واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: تکمیل این واحد‌ها از دستور کار خارج شده است.
نورالله سپیدیان در پاسخ به این سؤال که آیا تکمیل واحد‌های مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر از دستورکار خارج شده است، گفت: برنامه‌ای برای عملیات اجرایی باقیمانده واحد‌های مسکن مهر است که یک تعدادی از پروژه‌ها که باقیمانده و دارای یک‌سری مشکلات هستند تصمیماتی برای آن‌ها گرفته شود.

وی افزود: یکی از این مشکلات این است که بعضی واحد‌ها فاقد متقاضی هستند و بعضی هم مشکلات حقوقی دارند و بعضی واحد‌ها زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. بنابر تصمیماتی که در شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی گرفته شد، قرار بر این شد که واحد‌های مسکن مهر مشکل‌دار که یک قسمت آن واحد‌های مسکونی زیر ۳۰ درصد پیشرفت است و به دلایل مختلف دارای مشکلاتی هستند که امکان ادامه کار وجود ندارد از عملیات اجرایی خارج شوند تا تعیین‌تکلیف شود.

سپیدیان خاطر نشان کرد: براساس تصمیم دولت و وزیر راه و شهرسازی امسال باید پرونده مسکن مهر بسته شود پس وقتی عملیات اجرایی پروژه قابلیت اجرایی ندارد باید از دستور کار تکمیل در سال جاری خارج شود.

وی افزود: وقتی که پروژه‌ای زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، آیا می‌توان آن را در این زمان اعلام شده به اتمام رساند؟ پس عملاً با توجه به آن برنامه‌ای که داده شده است، نه فقط برای شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر، بلکه برای شهر‌های جدید و شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر همین اتفاق رخ خواهد داد.

۳ هزار مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد در شهر‌های کوچک

رئیس اداره مسکن مهر بنیاد مسکن در پاسخ به این سؤال که تعداد واحد‌های مسکونی زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی چقدر است، گفت: هر دستگاهی به هر حال تعدادی در این خصوص دارد، اما برای شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر مربوط به بنیاد مسکن حدود ۳ هزار واحد مسکونی است.

وی در پاسخ به این سؤال که این تعداد واحد مسکونی بلاتکلیف باقی می‌ماند یا اینکه برنامه‌ای برای تحویل آن دارید، گفت: این تعداد واحد مسکونی به هر حال یک تعداد خودمالک هستند که بعد از تعیین تکلیف مالک در خصوص زمین آن تصمیم‌گیری خواهد کرد و واحد‌هایی که زمین آن دولتی است، زمین آن باید به دولت برگردانده شود و یک‌سری هم که تسهیلات دریافت کرده‌اند، باید تسهیلات خود را با بانک تسویه کنند و به هر حال در نهایت تصمیم‌گیری شده و تعیین تکلیف خواهد شد.

به گفته وی، تعیین تکلیف پروژه‌های زیر ۳۰ درصد از برنامه اجرایی سال ۹۸ خارج خواهد شد.

سپیدیان در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد زمین این واحد‌های زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به طرح اقدام ملی تولید مسکن داده شود، گفت: اگر زمین این واحد‌ها قابلیت این کار را داشته باشد، شاید بتوان این کار را انجام داد، اما اینکه این کار قابلیت اجرایی پیدا کند یا خیر، تصمیم‌گیری آن در حیطه وظایف بنیاد مسکن نیست.

وی تأکید کرد: عملیات اجرایی پروژه باقیمانده مسکن مهر بنیاد مسکن نسبت به همه دستگاه‌ها کمتر است که حدود ۷ تا ۸ هزار واحد مسکونی است که قابلیت اتمام آن وجود دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات