صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۲۶

سه اولویت استراتژیک رژیم صهیونیستی در منطقه

به دنبال واکنش‌ حزب‌الله لبنان به نقض‌ها و حملات رژیم صهیونیستی در استراتژی این رژیم، مقابله با موشک‌های نقطه‌زن گروه‌های مقاومت منطقه در اولویت قرار گرفته و مقامات و مسؤولان اسرائیلی می‌گویند، مقابله با حزب‌الله نزدیک و حتمی است و اگر امروز وارد جنگ شود بهتر است از اینکه در آینده در فاجعه قرار بگیرد.

 

به گزارش شفاف، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، رژیم صهیونیستی به سرعت در حال حرکت به سمت آن چیزی است که آن را کمینگاه خطر آتی از سوی نیروها و گروه‌هایی در کشورهای عربی می‌داند. این رژیم به سرعت گروه‌های حشد شعبی در عراق، حزب‌الله لبنان در سوریه و لبنان را هدف قرار داد و به هدف قرار دادن انصارالله یمن، در آینده نیز فکر می‌کند زیرا طبق نظر رژیم صهیونیستی، این گروه‌ها نیز منبع خطر بوده و موشک‌هایی نقطه‌زن با بردهایی که به اراضی اشغالی می‌رسند را در اختیار دارند. رژیم صهیونیستی مشخصا درباره حزب‌الله لبنان مدعی شده این حزب کارگاه ساخت این موشک‌ها را در اختیار داشته و آن را در جایی داخل لبنان پنهان کرده است و این مساله‌ای است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله آن را در سخنرانی خود تکذیب کرد و همه می‌دانند که سید حسن راست‌گوتر از همه فرماندهان رژیم صهیونیستی در طول تاریخ کوتاه این رژیم است.

پس از اینکه حزب‌الله تهدید خود را درباره واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به نظامیان این حزب در سوریه اجرایی کرد، با وجود برقراری آرامش در مرزهای شمالی، این آرامش رژیم صهیونیستی را از ترتیب‌بندی جدید اولویت‌های خود منصرف نکرده است و تل‌آویو اولویت مقابله با برنامه هسته‌ای ایران را در مرتبه نخست نگهداشته و اولویت مقابله با موشک‌های نقطه‌زن در نزد گروه‌های منطقه‌ای را بر اولویت خارج کردن حزب‌الله و ایران از سوریه مقدم کرده است.

اشلومو گانور، تحلیل‌گر سیاسی اسرائیلی در تلویزیون این رژیم تاکید می‌کند که آنچه در مرزهای شمالی میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی رخ داده، تنها یک شروع است، شروع جنگ سرنوشت‌سازی که اسرائیل آن را هدایت می‌کند.

وی می‌گوید، در رویکرد استراتژیک رژیم صهیونیستی، پرونده موشک‌های نقطه‌زن پس از قدرت هسته‌ای ایران در مرتبه دوم و پرونده موضع‌ ایران و حزب‌الله در داخل سوریه در مرتبه سوم اولویت‌ها جای گرفته است.

گانور ادامه می‌دهد، تقابل بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل حتمی و قطعی است و در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد.

قرار گرفتن پرونده موشک‌های نقطه‌زن در درجه دوم اولویت‌های تل‌آویو به این معنی است که جنگ و درگیری‌ نظامی متقابل میان حزب‌الله و اسرائیل در راه است و اینکه روند حمله به حزب‌الله لبنان و هدف قرار دادن محیط اطرافش تشدید می‌یابد و همین مساله ممکن است حزب‌الله را وادار کند تا به طرق مختلف این روند را متوقف کند و بعید نیست که واکنش در این خصوص علیه منافع آمریکا در لبنان و منطقه باشد.

موضوع موشک‌های نقطه‌زن بارزترین عنوان در مرحله آتی خواهد بود و رژیم صهیونیستی جهان را بسیج خواهد کرد تا برای متوقف کردن پروژه در اختیار داشتن این نوع از موشک‌ها توسط گروه‌های مقاومت منطقه تلاش کند و طبق اعلام سید حسن، حزب‌الله این موشک‌ها را در اختیار دارد و رژیم صهیونیستی در دقایق  اضافی مسابقه بازی می‌کند. یعنی در این خصوص دیر کرده و کار انجام شده است.

ژنرال یوسی بیلید، فرمانده سابق منطقه شمالی در ارتش رژیم صهیونیستی به تلویزیون این رژیم تاکید کرد، موشک‌های نقطه زن در منطقه تهدیدی بر موجودیت اسرائیل هستند و باید با آن مقابله کرده و اجازه نداد این موشک‌ها باقی بمانند. دیگر مقامات و مسؤولان اسرائیلی نیز درباره موشک‌های نقطه‌زن همین نظر ژنرال را دارند و آن را مساله حیاتی برای رژیم صهیونیستی می‌دانند که موجودیتش را تهدید می‌کنند. برخی از نیروهای ویژه نظامی و سیاسی این رژیم هم از ضرورت مقابله با این خطر در زمان حاضر و عدم انتظار سخن می‌گویند، چرا که هزینه این انتظار خیلی زیاد خواهد بود.

رژیم صهیونیستی توجه ویژه‌ای به خطوط قرمز جدیدی که دبیرکل حزب‌الله ترسیم کرده، نشان داده است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن هستند که واکنش آتی مقاومت به پهپادهای دشمن در آسمان لبنان، ناگهانی و غیرمنتظره باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات