اقتصادی >>  اقتصاد مقاومتی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۳۴
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد:

احتکار کاغذ برای انتخابات مجلس

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بخشی از احتکار کاغذ در مهرماه و با افزایش قیمت در تولید نوشت‌افزار و بخشی هم برای نیاز هر دوره از انتخابات مجلس به این کالا صورت می‌گیرد.
نصرالله پژمان فر درباره وضعیت کاغذ اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارشاد در ارتباط با واردات و حجم کاغذ وارداتی گزارش‌هایی را به مجلس ارائه کرده‌اند که این حجم نه تن‌ها جوابگوی نیاز امسال ماست بلکه نیاز سال آینده را هم پاسخ خواهد داد.
وی با‌اشاره به کمبود کاغذ در کشور عنوان کرد: کمبود کاغذ در حدی بود که بخشی از روزنامه‌ها چاپ نشدند و حتی روزنامه‌های شهرستان‌ها نیز تعطیل یا مجبور به چاپ در کاغذ‌های غیرروزنامه‌ای یا کاهش شدید تیراژ شده‌اند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد حجم قابل توجهی از کاغذ، به کشور وارد شده و حجم قابل توجهی هم در داخل کشور تولید شده، ولی با این وجود احتکار شده است.
پژمان فر با ابراز اینکه هدف احتکار فرصت‌طلبی و سوءاستفاده است، گفت: بخشی از این فرصت احتکاری در مهر ماه و با افزایش قیمت قابل توجه کاغذ‌های مورد نیاز در تولید نوشت‌افزار صورت می‌گیرد و بخشی هم به دلیل نیازی است که در هر دوره از انتخابات مجلس به کاغذ بوجود می‌آید. در آن مقطع، افرادی با عجله وارد این گود می‌شوند و مجبورند با قیمت‌های بی‌حساب و کتاب، کاغذ را تهیه کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کاغذ تاریخ مصرف ندارد عده‌ای نسبت به کسب سود احتمالی، احتکار می‌کنند و بازار را تشنه نگه می‌دارند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از اقدام دولت برای تخصیص ارز نیمایی به لوازم‌التحریر سخن گفت و افزود: جالب اینکه کاغذ‌ها با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و امروز با ارز نیمایی یعنی دو برابر قیمت می‌خواهیم به دانش‌آموزان لطف کرده و برای آن‌ها دفتر و کتاب تهیه کنیم.
پژمان فر با تأکید بر لزوم پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی نسبت به احتکار کاغذ‌های وارداتی، افزود: سؤال اینجاست که کاغذ‌های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی الآن کجاست و به دست چه‌کسانی رسیده است؟ دستگاه‌های نظارتی باید ورود کنند. ما نیز در حال پیگیری قانونی این موضوع هستیم و از آن عبور نخواهیم کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات