صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۷۰۱۲

اخبار کوتاه شنبه 23 شهریور

«رضا کامی» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: شرکت‌های ترک‌ در مقایسه با دیگر شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران اشتیاق بیشتری دارند. وی افزود: در دهه گذشته ۱۰۰ شرکت بزرگ و متوسط در نقاط مختلف کشور به ویژه آذربایجان و ارس سرمایه‌گذاری کرده‌اند و بیشترین سرمایه‌گذاری آنها در بخش صنایع و تولید بوده است. گفتنی است، دولت ترکیه به شکل رسمی اعلام کرده است با آمریکا در تحریم علیه ایران همراهی ندارد و جایگزین شدن انرژی نفت و گاز ایران با دیگر کشورها را نمی‌پذیرد.

پایگاه خبری‌ـ تحلیلی «المانیتور» نوشت: دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در شهر «سوچی» دستاورد چندانی برای او نداشته است. او خواستار برگزاری دیدار سه‌جانبه‌ای میان مشاوران امنیت داخلی روسیه، اسرائیل و آمریکا با حضور خودش، «ولادیمیر پوتین» و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بود که این خواسته او به دلیل امتناع پوتین ناکام ماند.

«فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره سرنوشت لایحه مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: در حال حاضر این لایحه در قالب اصلاح قانون مالیات‌ مستقیم در وزارت امور اقتصاد و دارایی در حال نهایی شدن است و پس از اینکه اصلاح قانون مالیات مستقیم در وزارت اقتصاد نهایی شود، به دولت ارسال شده و پس از بررسی به مجلس تقدیم می‌شود.

برخی رسانه‌ها از وقوع چند انفجار قدرتمند در مجتمع نفتی شرکت آرامکو در شهر «بقیق» در شرق عربستان سعودی خبر داده‌اند. گفته می‌شود، این انفجارها هنگام اذان صبح رخ داده و همزمان با آن صدای تیراندازی نیز شنیده شده است. هنوز دلیل انفجارها مشخص نیست، اما برخی از احتمال حمله موشکی یا پهپادی انصارالله یمن سخن گفته‌اند.

روزنامه «تایمز آف» اسرائیل در گزارشی بولتون را نزدیک‌ترین هم‌پیمان صهیونیست‌ها در کاخ سفید و یکی از حامیان سیاست سخت‌گیرانه در قبال ایران توصیف کرد و نوشت: «اسرائیلی‌ها از رفتن او نگران هستند و معتقدند رفتن بولتون می‌تواند به تقویت گرایش‌های عزلت‌طلبانه ترامپ بینجامد.»

«علیرضا علوی‌تبار» طی یادداشتی در یک وبگاه اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه انگیزه‌ای برای بحث درباره انتخابات ندارم، در جمله پایانی خود پیرامون انتخابات آتی و تکالیف اصلاح‌طلبان نوشت: «دعوت به شرکت در هر شرایطی، معنایی جز اضمحلال هویت سیاسی ندارد.»(!)

«ثامر الغضبان» وزیر نفت عراق گفت: کشورهای «اوپک پلاس» باید قبول کنند و با این حقیقت کنار بیایند که ایران و ونزوئلا به بازارهای نفتی از راه عادی بازخواهند گشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات