صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۱۷۲۸۲

اخبار کوتاه شنبه 6 مهر

به گزارش «رویترز»، پس از اینکه آمریکا بر دو شرکت کشتیرانی تحت نظارت شرکت کاسکوی چین تحریم اعمال کرد، منابع کشتیرانی و تجاری می‌گویند قیمت حمل نفت به وسیله نفت‌کش‌های بسیار بزرگ از غرب آسیا به چین نزدیک 19 درصد افزایش یافته است. به گفته منابع کشتیرانی، بیش از 50 نفت‌کش غول‌پیکر در نهادهای گوناگون از جمله زیرمجموعه‌های کاسکو از این تحریم‌ها متأثر شده‌اند. کشتی‌های شرکت کاسکو حدود 7/5 درصد ناوگان جهانی نفت‌کش‌ها را تشکیل می‌دهند.

«امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش درباره تهدیدات وزیر خارجه عربستان در مورد ایران پیرامون حمله به پالایشگاه آرامکو اظهار داشت: آنها در مقابل یمنی‌ها شکست خوردند. یمنی که پنج سال است هرگونه بلایی به آن تحمیل شده است و حتی نگذاشتند یک چوب کبریت وارد کشورش شود به این کشور حمله می‌کند. اگر کشور شکست‌خورده‌ای اظهار نظر کرد، ما پاسخی به او نخواهیم داد: آنها پاسخ و سیلی‌های محکم خود را سال‌های قبل از ما گرفته‌اند.

روزنامه انگلیسی «گاردین» نوشت: اتحادیه اروپا به ایران اعلام کرده است اگر گام بعدی ایران در زمینه کاهش تعهدات برجامی چشمگیر باشد، عدم پایبندی ایران را در قالب سازوکار مناقشه رسمی توافق به پیش خواهد برد. خبر گاردین در حالی منتشر می‌شود که خبرگزاری فرانسه به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد، بکارگیری سانتریفیوژ‌های پیشرفته در تأسیسات هسته‌ای ایران، نقض تعهدات ایران ذیل برجام محسوب می‌شود.

«میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت: طرح ایران با طرح روسیه برای امنیت دسته جمعی در منطقه در موارد متعددی همسوست. وی اظهار داشت: ما از طرحی که در حال حاضر شرکای‌مان از جمله ایران مطرح کرده‌اند، استقبال می‌کنیم. این روندها مشابه هم هستند و در یک مسیر واحد حرکت می‌کنند.

خبرنگار «نیویورک‌تایمز» در توئیتی مدعی شد: سفیر ایران در سازمان ملل، به سرطان مبتلا شده و در بیمارستانی در نیویورک بستری است. ظریف درخواست عیادتش را داشته که وزارت خارجه آمریکا به او اجازه نداده و گفته است ابتدا یک زندانی آمریکایی در ایران باید آزاد شود.

طبق آمار شرکت شاپرک، ۴۵ درصد تراکنش‌های انجام شده با ابزار پذیرش موبایلی در مرداد امسال کمتر از 2 هزار تومان و ۳۵ درصد نیز بین 5 تا ۱۵ هزار تومان بوده که استفاده گسترده از درگاه‌های پرداخت برای خریدهای خرد را نشان می‌دهد.

 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات