صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۷۳۰۵

از اعتراف گاندو تا اتهام‌زنی الجبیر

1ـ «گاندو» هم به قدرت ایران اعتراف کرد

«جیسون رضاییان» جاسوس خبرنگار آمریکایی که مدتی در ایران بازداشت بود، در مقاله‌ای در روزنامه «واشنگتن‌پست» نوشت: تمام هدف سیاست فشار حداکثری این است که رهبران ایران آنقدر در تنگنا قرار بگیرند که خودشان بیایند و التماس کنند مذاکرات مجدد انجام بشود، اما گویا هیچ نیشی بر جمهوری اسلامی کارگر نیست. وی افزود: تمام این استدلال‌ها ثابت می‌کند، رهبران جمهوری اسلامی خاطرشان آسوده است و ما نباید چندان به ارزیابی‌های دولت ترامپ در مورد قوت یا ضعف این رژیم اعتماد کنیم. رهبری جمهوری اسلامی می‌گوید تا زمانی که تحریم‌ها برداشته نشود، مذاکره به‌طور مطلق اتفاق نخواهد افتاد. دولت ترامپ هم هدفش این است که با فشار حداکثری و به درد آوردن اقتصاد ایران، جمهوری اسلامی را به‌پای میز مذاکره بکشاند؛ اما پاسخ جمهوری اسلامی به فشار حداکثری، «مقاومت حداکثری»‌ است. وی در پایان مقاله خود نوشت: ما امروز هیچ مقام رسمی در کشور ایران نداریم. در طول ۴۰ سال گذشته هم نداشتیم؛ به همین دلیل درک کاملاً‌ صحیحی از آنچه در کشور می‌گذرد، نداریم.

2ـ رژیم سرکوبگر بحرین به دنبال برجام جدید!

وزیر خارجه بحرین در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، همسو با مقامات دولت آل‌سعود مواضع ضد ایرانی خود را تکرار کرد و خواستار توافق جدید هسته‌ای با ایران شد. «شیخ خالد بن‌احمد بن‌آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در گفت‌وگو با پایگاه «المانیتور» گفت: باید برجام دیگری در کار باشد که کارآمد بوده، برای همه قابل قبول باشد و منفعت همه را تأمین کند، جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیرد، برنامه موشکی ایران را تحت پوشش قرار دهد و به سیاست‌های مخرب ایران در منطقه بپردازد، این چیزی است که ما از یک برجام جدید می‌خواهیم! گفتنی است، وزیر خارجه بحرین چندی قبل در مصاحبه با رسانه‌های صهیونیستی به صراحت گفته بود، منامه به دنبال عادی‌سازی روابط با تل‌آویو است، همچنین بحرین میزبان اولین اجلاس معامله قرن(خیانت) بود!

3ـ اتهام‌زنی نماینده رژیم دیکتاتور به جمهوری اسلامی ایران

«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی باز هم به اتهام‌زنی علیه ایران روی آورد و در مصاحبه با «فاکس‌نیوز» از جامعه جهانی خواست برای مهار رفتار تهاجمی ایران (به زعم وی) تلاشی فراگیر انجام دهند. وی در ادامه ادعاهای خود گفت: تنها راه تغییر رفتار ایران، پایان دادن به مماشات با این کشور است. باید برای ایران مشخص کرد چنانچه توقع دارند به چشم یک ملت با جایگاهی خوب دیده شوند، باید شبیه ملتی رفتار کنند که قوانین و هنجارهای بین‎المللی را رعایت می‎کند. «الجبیر» نماینده رژیمی دیکتاتوری و پادشاه است که جنایات جنگی‌اش در یمن همچنان ادامه دارد و در کارنامه ولی‌عهدش قتل فجیع جمال خاشقجی و به تازگی قتل یکی از نیرو‌های گارد این کشور وجود دارد.

4ـ پدرخوانده‌ها مشکل اصلی امروز اصلاحات هستند

«محمدرضا تاجیک» مشاور رئیس دولت اصلاحات گفت: «مشکل ما در شرایط کنونی فقط در این محدود نمی‌شود که آن کسانی که به نام جریان اصلاح‌طلبی در نهادهای قدرت قرار گرفتند، آن نکردند که باید می‌کردند و آن کردند که نمی‌باید می‌کردند، این تنها مشکل ما نیست. افزون بر این، مشکل تنها این نیست که اصلاح‌طلبان در عمل ناکارآمد بودند و کژراهه و بیراهه رفتند و باز مشکل ما این نیست که بسیاری از اصلاح‌طلبان در قدرت، همان چیزی را تولید و بازتولید کردند که نافی و عدویش بودند. مشکل امروز اصلاحات، پدرخوانده‌هایی هستند که فقط برای چینش قدرت نمایان می‌شوند و جریان مسلطی است که همه اهداف و آمالش، بودن و ماندن و بالیدن در بازی قدرت است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات