صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۱۶۸۹۷

اخبار کوتاه سه‌شنبه 12 شهریور

میزان بدهی‌های خارجی ایران در پایان خرداد ماه سال ۹۸ به هشت میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار رسید که نسبت به پایان سال ۹۷ حدود هفت درصد کاهش نشان می‌دهد. تازه‌ترین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد، میزان بدهی خارجی کشور از هشت میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار در پایان خرداد ماه امسال، ۶ میلیارد و ۹۶۹ میلیون دلار آن مربوط به بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۷۰۸ میلیون دلار از این میزان متعلق به بدهی‌های کوتاه‌مدت است.

«خالد بن أحمد بن محمد آل خلیفه»، وزیر خارجه رژیم بحرین در واکنش به اقدام تلافی‌جویانه حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی، دولت لبنان را به کوتاهی در انجام مسئولیت‌هایش در قبال شهروندان متهم کرد. وی در اظهاراتی جالب توجه مدعی شد، دولت لبنان نظاره گر نبردها در مرزهای خود است و ملت خود را به خطر انداخته و این به معنای کوتاهی بزرگ در انجام مسئولیت‌هاست!

«روزنامه سازندگی» نوشت: «در سال ۹۷، متوسط درآمد هر خانوار شهری با رشد حقیقی منفی 6/9 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده و برای هر خانوار روستایی، این رشد منفی 6/12 درصد بوده است که نشان‌دهنده کاهش قابل توجه رفاه اقتصادی کشور طی یک سال است... در یک سال و نیم گذشته، شکاف طبقاتی بیشتر و رفاه اجتماعی کمتر شد.»

«محمدجواد آذری‌جهرمی» وزیر ارتباطات گفت: در حال حاضر فیلترشکن به راحتی فروخته می‌شود، برخوردی با این تجارت نمی‌شود و پشتش هم معلوم است چه کسی است. وی افزود: می‌گویند قانون نداریم که فیلترشکن فروشی جرم است. ما شاهد تجارت چند صد میلیاردی در این حوزه هستیم.

«عبدالله دوم» پادشاه اردن در تماس تلفنی خود با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در خصوص راه‌های تقویت روابط دوجانبه رایزنی کرد. به تازگی اردن از تعیین سفیر جدید خود در قطر پس از گذشت بیش از دو سال از کاهش سطح روابط دیپلماتیک خود با دوحه خبر داده بود.

شبکه ۵ تلویزیونی فرانسه گزارش داد: «حسن روحانی به همتای فرانسوی خود هشدار داد که اروپایی‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند و اگر نتواند این تعهدات را انجام دهد، ایران به فاصله گرفتن‌های خود از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ادامه خواهد داد.»

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره بازار خودرو، گفت: تیم جدیدی که در ایران خودرو مستقر شده جوان و سالم است، امیدواریم تحول موردنظر مردم و دولت اجرایی شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات