صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۱۷۳۰۶

اخبار کوتاه دوشنبه 8 مهر

روزنامه «ایندیپندنت» با بیان اینکه اوراسیا و شرق آسیا «برنامه ب» ایران برای مقابله با تحریم‌هاست، نوشت: با توجه به حمایت‌های روسیه و چین، تهران این اطمینان را دارد که حتی اگر ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ نیز به پیروزی برسد، می‌تواند آمریکا را کنار بزند. اوراسیا اگر چه نخواهد توانست به صورت فوری چالش‌های ایران را حل کند، اما پدیده‌ای است که به رهبران ایران این اطمینان را می‌دهد که می‌توانند منتظر رفتن ترامپ باشند. دیپلمات‌های غربی اعتقاد دارند ایرانی‌ها در طراحی کردن سازوکارهای مالی از مکان‌هایی، نظیر ترکیه و عراق برای دور زدن محدودیت‌های آمریکا متخصص شده‌اند.

«سردار علی فدوی» با اشاره به ماجرای بازداشت تفنگداران آمریکایی چند سال قبل در خلیج‌فارس، اظهار داشت: از جریان عملیات توقیف شناور آمریکایی و بازداشت تفنگداران این کشور، ۳۰ تا ۴۰ ساعت فیلم وجود دارد که هنوز منتشر نشده است. جانشین فرمانده کل سپاه گفت: سربازان آمریکایی در این عملیات آنقدر مقهور اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده بودند که ما به جای آمریکایی‌ها خجالت می‌کشیم تصاویر موجود را پخش کنیم یا حتی در اختیار خود آنها قرار دهیم.

«علی‌اکبر ناطق‌نوری» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مذاکره با آمریکا و بازگشت به برجام، گفت: مذاکره با آمریکا تا زمانی که تحریم‌ها پابرجا باشد، معنا ندارد. بی‌معناست که بخواهیم با کشور قلدری که می‌خواهد با زور یک کشور را پای میز مذاکره بکشاند و تحریم‌ها را نیز برای آن کشور لغو نکند، مذاکره کنیم. آمریکا اگر توبه کرده و به پیمان‌های پیشین خود با ایران عمل کند و همچنین تحریم‌ها را لغو کند، می‌توانیم با این کشور مذاکره کنیم.

یک منبع آگاه در بانک ملی گفت: اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی که وزیر امور اقتصادی و دارایی از بانک ملی برای پرداخت حقوق کارکنان هپکو درخواست کرده بود، تأمین و به اداره امور شعب بانک ملی استان مرکزی تخصیص داده شده است. کارکنان کارخانه هپکو می‌توانند هفته آینده برای دریافت حقوق خود به شعب مذکور مراجعه و نسبت به دریافت حقوق معوقه خود اقدام کنند.

«محمدرضا باهنر» گفت: «اين حرف، حرف بسيار سبكي است كه نماينده‌ها گفته‌اند ما نمي‌خواهيم مجلس بياييم، چون كه فلان شده... بنده امروز خدمت شما مي‌گويم كه از نمايندگان موجود در مجلس، 95 درصدشان ثبت‌نام مي‌كنند و هيچ ترديدي نكنيد و متأسفانه بايد بگويم 70 تا 80 درصدشان رأي نمي‌آورند. اصلاً اين تحليل، تحليل سياسي و جناحي نيست.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات