صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۷۳۵۸

حرف روز/ سپاه پيربشو نيست!

بيست‌وسومين مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه در حالي با حضور فرماندهان، مسئولان و مديران عالي‌رتبه برگزار شد که حضور جوانان در اين مجمع چشمگير بود[...]

یادداشت: بيست‌وسومين مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه در حالي با حضور فرماندهان، مسئولان و مديران عالي‌رتبه برگزار شد که حضور جوانان در اين مجمع چشمگير بود.
سپاه خود از جمله نهادهاي انقلابي است که با محوريت جوانان شکل گرفت. فرماندهان دلاوري که هشت سال دفاع مقدس را مديريت کرده و حماسه‌هاي بزرگ را خلق کردند، جملگي جواناني بودند که دهه سوم عمر خود را مي‌گذراندند. حضرت امام(ره) به ايشان اعتماد کردند و فتح و ظفر به دست آمده در دفاع مقدس محصول اين اعتماد بود؛ از این رو طبيعي است که جوان‌گرايي جزء برنامه‌های اصلی سپاه باشد.
در پايان دهه چهارم انقلاب اسلامي، بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي که رهبر حکيم انقلاب اسلامي صادر کردند، راهنماي پيشرفت جمهوري اسلامي در دهه پنجم است که بر جوان‌گرايي و سپردن امور کشور به جوانان استوار است. معظم‌له در بيانات‌شان با صراحت از ضرورت سپردن امور مديريتي کشور به جوانان مؤمن انقلابي سخن گفته و منتظرند اين تحول صورت گيرد.
بحمدالله سپاه در اين امر نيز پيشگام بوده و در طول سال‌هاي اخير جوانان انقلابي متعددي، مسئوليت‌هاي خطيري بر عهده گرفته‌اند. به گفته سردار حاجي‌زاده «بيش از ۷۰ درصد مديران و فرماندهان در هوا فضاي سپاه سني بين ۳۰ تا ۴۰ سال دارند که ما به آنها اعتماد کرديم و امروز نتيجه آن را مشاهده مي‌کنيم.» که اين مدل مي‌تواند به الگوي تحول مديريتي کشور در ديگر عرصه‌ها نيز بدل شود.
البته نکته مهم در اين تحول و جوان‌گرايي سازماني آن است که قرار نيست اين فرايند به انقطاع نسلي سپاه بينجامد، و تجربيات کسب شده گذشته که قيمتي براي آنان نمي‌توان گذاشت، به يکباره فراموش شود!
فرمانده معظم کل قوا پيش از اين در جمع فرماندهان سپاه فرموده بودند: «سپاه تجديدپذير است، کهنه‌بشو نيست، پيربشو نيست‌ـ افراد پير مي‌شوند امّا سازمان پير نمي‌شود‌ـ معناي اين آن است که از همه‌ عناصري که مي‌توانند به اين تجديدپذيري کمک کنند، بايد استفاده بشود. خصوصيت جوان‌گرايي بايد همراه با استفاده‌ از مجربّان، کارکشتگان و قديمي‌ها باشد... انقطاع نسلي در سپاه نبايد به‌ وجود بيايد.»
نبايد فراموش کرد که اهداف متعالي و دوردست تنها با اراده و همت و گام‌هاي بلند جوانان دست‌يافتني خواهد بود و اين روح و جوهره بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي است که در همه عرصه‌ها بايد محقق شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات