صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۷۳۸۲

حرف روز/ مدال افتخار سپاه

برای همه پاسداران انقلاب اسلامی کسب «رضایت مولا» یک مدال افتخار است؛ بیانات فرمانده معظم کل قوا در دیدار اخیر با فرماندهان سپاه یک نقطه عطف در تاریخ سپاه پاسداران تلقی می‌شود[...]

یادداشت: برای همه پاسداران انقلاب اسلامی کسب «رضایت مولا» یک مدال افتخار است؛ بیانات فرمانده معظم کل قوا در دیدار اخیر با فرماندهان سپاه یک نقطه عطف در تاریخ سپاه پاسداران تلقی می‌شود؛ چرا که در این روز رهبر معظم انقلاب به صراحت اعلام کردند، «من صد درصد از سپاه راضی هستم». آحاد پاسداران انقلاب اسلامی که یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اعتقادی خود را رضایت خاطر رهبر معظم انقلاب اسلامی از عملکرد خود می‌دانند، قدر این اعلام رضایت صد درصدی را می‌دانند و آنان را به پیمودن ادامه راه پاسداری از انقلاب مصمم‌تر می‌کند.
در عین حال، فرمانده معظم کل قوا اشاره کردند وضعیت کنونی سپاه ایشان را قانع نکرده است و این نقطه دقیقاً همان جایی است که فرماندهان و مسئولان باید تأمل کنند و آنان را به تلاش و تکاپو وادارد. مزیت سپاه آن است که نگاه درون‌گرا دارد، جهادی عمل می‌کند و مهم‌تر از همه اینکه خود را به ظرفیت بی‌پایان بسیج و آحاد مردم متصل کرده است. این خصلت(پیوند با بسیج عمومی جامعه) در بین همه نهادهای کشور نقطه تمایز و مزیت انحصاری سپاه است و همین عامل سبب‌ شده است رهبر معظم انقلاب بگویند قانع نیستم و ظرفیت‌ها و مقدورات سپاه را بسیار فراتر از آن چیزی بدانند که هم اکنون وجود دارد.
یکی دیگر از انتظارات و توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب به سپاه، جمع بین «حفظ عناصر هویتی سپاه» و «هم‌افزایی و کمک به سایر قوای سه‌گانه» است. واقعیت آن است که ایجاد تعادل بین این دو موضوع در عمل کار چندان آسانی نیست و سپاه در این زمینه نباید در دام افراط و تفریط بیفتد. از یک‌سو سپاه نباید مسیر تقابل و رویارویی را با دیگر دستگاه‌های حاکمیت در پیش بگیرد و از دیگر سو نباید در برابر رفتارهای ناصحیح برخی نهادها که با ذات انقلاب سازگاری ندارد و ممکن است از آنها سر بزند، دچار انفعال شود. سپاه به مثابه یک سازمان و نیز همه اعضای سپاه پاسداران باید در عمل بکوشند ضمن اینکه از همه ارکان نظام حمایت می‌کنند و مسیر تعامل با آنها را برمی‌گزینند، اما نباید بر اثر این ارتباطات و تعاملات به مرور زمان از ذات و جوهره بنیادین خود فاصله بگیرند و به جای آنکه اثرگذار باشند، اثر بپذیرند؛ یکی از اقدامات مهم سپاه در این مقطع تکثیر تفکر انقلابی‌گری و تعمیق روحیه و کار جهادی در بین دیگر نهادهای نظام است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات