صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۷۴۱۲

اخبار کوتاه یک‌شنبه 14 مهر

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، «اسرائیل کاتص»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به تازگی در نیویورک از طرح خود برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی خبر داده است. بر اساس این گزارش، کاتص به هنگام حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با نمایندگان این کشورها در حاشیه مجمع دیدار کرده و پیشنهاد خود را به آنها داده است. «خالدبن‌احمد» وزیر خارجه بحرین از جمله شخصیت‌هایی بود که در حاشیه نشست مجمع عمومی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد.
«کوین بارت» نویسنده و تحلیلگر آمریکایی اظهار داشت: «سرلشکر قاسم سلیمانی موفق‌ترین چهره نظامی دنیا در زمینه مبارزه با تروریسم است. مبارزه سردار سلیمانی با داعش مبارزه‌ای متعهدانه است، برخلاف مبارزه دو چهره آمریکا با داعش که همزمان حمایت مخفیانه از تروریست‌هایی را که با آنها مبارزه می‌کند، هم شامل می‌شود.» وی در ادامه گفت: «سردار سلیمانی برخلاف آمریکایی‌ها هدایت نیروهایی را به عهده گرفته که بومی همان منطقه هستند. نیروهای او به شکست داعش تعهد راستین دارند.»
«میخائیل علیانف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با اعلام این خبر که تاکنون هشت کشور اروپایی به نظام پرداخت اینستکس پیوسته‌اند، اظهار داشت: بسیاری در ایران نسبت به این نظام پرداخت بدبین هستند و برای آن نیز دلیل دارند؛ اما با این حال، برای ناامید شدن از این سازوکار زود است. نماینده روسیه با بیان این موضوع که امکان دارد این سازوکار به سختی بتواند انتظارات را برآورده کند، تأکید کرد: همچنان جای امیدواری است.
«منوچهر رزمجو» معاون سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور گفت: 16/5 درصد از تسهیلات پرداخت شده برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری با انحراف همراه است. وی هزینه ایجاد هر طرح اشتغال در مناطق روستایی را 90 میلیون تومان و هزینه ایجاد هر اشتغال را 40 میلیون تومان اعلام کرد.
کسری تجاری آمریکا در ماه آگوست با 1/6 درصد رشد به ۵۴ میلیارد دلار رسید و واردات کالاهای مصرفی رکورد زد و به بالاترین سطح تاریخ رسید. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند، پیش‌بینی کرده بودند کسری تجاری ماه آگوست به 54/5 میلیارد دلار خواهد رسید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات