صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۷۴۵۵

از تحلیل اصلاح‌طلبان! تا اظهارات کالین پاول

1ـ سیاست خارجی کنونی آمریکا آشفته و هرج‌ومرج است!

«کالین پاول» که در دوران ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان»، «جرج بوش پدر» و «جرج بوش پسر» در سمت‌های کلیدی کار کرده است، در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» از نمایندگان حزب جمهوریخواه آمریکا خواست تا علیه «دونالد ترامپ» موضع محکمی بگیرند. وی افزود: «جمهوریخواهان باید تکانی به خود بدهند و وقتی می‌بینند امور درست پیش نمی‌رود، درباره آن چیزی بگویند؛ چرا که سیاست خارجی کنونی ما آشفته و هرج‌ومرج است. چیزهایی اتفاق می‌افتد که درک آن واقعاً دشوار است.» وزیر خارجه پیشین آمریکا اضافه کرد: «این راهی نیست که کشور باید اداره شود و کنگره یکی از نهادهایی است که باید درباره آن کاری کند.» این ژنرال بازنشسته و عضو سابق حزب جمهوریخواه که طی سال‌های اخیر به سمت دموکرات‌ها متمایل شده، از باراک اوباما و همچنین هیلاری کلینتون حمایت کرده است.

2ـ تحلیل اصلاح‌طلبان از تحولات عراق

«علی بیگدلی» از فعالان اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه «آرمان» با اشاره به ناآرامی‌های عراق در اظهارنظری تأمل‌برانگیز گفت: «مسئله اربعین که در طی چند سال گذشته گسترش یافته، به نوعی برای ایران نمایش قدرت قلمداد می‌گردید. برای راه‌پیمایی اربعین حدود سه میلیون نفر شرکت می‌کنند. از سوی دیگر، هر چه بر تعداد این جمعیت افزوده می‌شود بر نفوذ ایران در عراق افزوده می‌شود. بنابراین شاید عراقی‌ها به این نتیجه رسیده باشند که حضور زوار ایرانی از یک‌سو و آن مناطق و نیروهای وابسته به ایران در عراق رفته رفته تا حدودی وضعیت حاکمیت عراق را متزلزل می‌کند(!) در روزهای اخیر، رسانه‌های سعودی در کنار رسانه‌های رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا، این دروغ را منتشر کرده‌اند که علت اصلی ناآرامی‌های عراق، نحوه حضور ایران در این کشور و همچنین نحوه حضور ایرانی‌ها در پیاده‌روی اربعین است!

3ـ رژیم صهیونیستی در هر جنگی شکست خواهد خورد

رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اذعان کرد: اسرائیل در هر جنگی شکست خواهد خورد؛ زیرا به توان ارتش برای جنگ اعتمادی نیست. این رسانه گزارش داد: جنگ آتی اسرائیل را خواهد لرزاند؛ همان‌طور که در جنگ اکتبر سال ۱۹۷۳ به لرزه درآمد. جدیدترین گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی از افزایش حضور نظامیان نیروی زمینی اسرائیل در جلسات روان‌درمانی ارتش این رژیم حکایت دارد. نظامیان صهیونیست از مأموریت‌های جنگی می‌ترسند و این مأموریت‌ها برای آنها کابوس محسوب می‌شود. برخی نظامیان این رژیم نیز از خدمت نظامی فرار می‌کنند. تحلیلگران صهیونیست اذعان کرده‌اند: جنگ ضد غزه توان نیروی زمینی اسرائیل را به نمایش گذاشت و آخرین حلقه از سلسله عملکرد ناامیدکننده‌ای بود که با جنگ سال ۲۰۰۶ آغاز شده است.

4ـ اقتصاد آمریکا در آستانه فروپاشی است

«تاد بوبا هورویتز» استراتژیست ارشد بازار و کارشناس دائم شبکه‌های خبری «فاکس»، «سی‌ان‌بی‌سی» و «بلومبرگ» معتقد است: اقتصاد آمریکا کند شده و سرمایه‌گذاری به شدت افت کرده است. او می‌گوید، آمریکا در مراحل اولیه رکود اقتصادی قرار دارد. هورویتز توضیح می‌دهد: مشکلاتی در حوزه نقدینگی نظام بانکداری نیز ایجاد شده که نشان می‌دهد، ممکن است بتوانند تا مدتی بازارها و اقتصاد را با ایجاد حواس‌پرتی به پیش‌ ببرند اما در نهایت شاهد یک فروپاشی خواهیم بود. اقتصاددانان در مرکز تحلیل «مودی» نیز با اشاره به تشدید جنگ تجاری آمریکا با چین بر این نکته تأکید دارند که سیاست خارجی آشفته و بی‌اساس ترامپ در سراسر جهان مشکلاتی را ایجاد کرده است و ظاهراً این بار ممکن است اشتباهات ترامپ دامن آمریکا را نیز بگیرد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات