صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۱۷۴۷۱

تصمیمی عجیب

در نتیجه تحولات در صحنه خلیج (فارس) و عدم توجه آمریکا از سوی دیگر، بن‌سلمان تصمیم نهایی خود را گرفته و می‌خواهد سیاستی را در پیش بگیرد که به موجب آنها مشکلات با همسایگان بویژه ایران را به صفر برساند.
 «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی اخیرا در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی بی اس» در رابطه با ایران اعلام کرد، راه حل سیاسی را به راه حل نظامی ترجیح می‌دهد چرا که «وقوع هرگونه جنگ بین تهران و ریاض اقتصاد جهانی را به ورطه سقوط می‌کشاند».
وب‌سایت «لبنان 24» در گزارشی به این موضوع پرداخت و بر اساس گفته منابع آگاه نوشت: در نتیجه تحولات در صحنه خلیج (فارس) و عدم توجه آمریکا از سوی دیگر، بن‌سلمان تصمیم نهایی خود را گرفته و می‌خواهد سیاستی را در پیش بگیرد که به موجب آنها مشکلات با همسایگان بویژه ایران را به صفر برساند.
این وب‌سایت در ادامه به نقل از منابع نزدیک به بن‌سلمان گزارش داد، ولی‌عهد سعودی تصمیم گرفته کشورش را از مرحله تنش‌هاس امنیتی و نظامی به مرحله پایان نزاع‌ها وارد کند تا به ایجاد اقتصادی واقعا قوی مشغول شود که نفت یکی از ارکان آن است نه اینکه تمام تکیه اقتصاد بر روی نفت باشد.
در ادامه این گزارش آمده، تحلیلگران تصمیم بن سلمان را مرتبط با قصد امارات برای کاهش حضور نظامی در یمن می‌دانند. بنابراین سعودی موتورها تسویه حساب سیاسی را به کار انداخته و در هیمن ارتباط، در سپتامبر گذشته «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد که بن سلمان از وی خواسته با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران صحبت کند . در عراق نیز «عباس الحسناوی» مسؤول دفتر «عادل عبدالمهدی» از میانجی‌گری عبدالمهدی میان تهران و ریاض خبر داد.
لبنان 24 در ادامه مدعی شد، ایران نیز که تحت تأثیر «شدیدترین فشارهای آمریکا» (تحریم‌های شدید) قرار دارد از این موضوع استقبال کرده است، دولت ایران اعلام کرد پیام‌هایی از ریاض دریافت کرده، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از این موضوع استقبال کرد و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران از آمادگی برای نشستن بر سر میز مذاکره با سعودی خبر داد.
در ادامه این گزارش به دیدار «بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران با همتای سعودی خود در روسیه نیز اشاره شده است.
این وب‌سایت لبنانی درباره صنعا برای صلح در یمن که توسط «مهدی المشاط» در بیست و نه شهریوز اعلام شد ، به نقل از منبع نظامی عالیرتبه در یمن که وی را نزدیک به حوثی‌ها توصیف کرد، گزارش داد: سعودی از طریق طرف سوم با المشاط تماس گرفته است.
در پایان این گزارش تأکید شده، سعودی تصمیمی بزرگ گرفته تا مشکلات سیاسی و امنیتی خود را به صفر برساند و به سمت توسعه بی‌سابقه اقتصادی پیش برود.
منبع: خبر آنلاین
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات