صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۷۴۸۰

اخبار کوتاه سه‌شنبه 16 مهر

«مصطفی هاشمی‌طبا» با اذعان به اختلافات درون جبهه اصلاحات گفت: اینکه برخی اصلاح‌طلبان ایده تشکیل پارلمان را مطرح می‌کنند، قابل قبول نیست، چون پارلمان هم همان عملکرد شورا را دارد؛ از این‌رو بهتر است این جریان به فکر تشکیل یک حزب با مانیفست قوی باشد تا پارلمان اصلاحات. وی درباره شورای عالی اصلاح‌طلبان نیز اظهار داشت: خیلی نمی‌توان انتظار داشت که این شورا اقدام خاصی برای انتخابات مجلس آینده با توجه به دامنه برخی اختلاف‌نظرها انجام دهد، مگر اینکه چهره‌های برجسته جریان اصلاحات دست به کار شوند و اقدام خاصی انجام دهند.

«فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد گفت: در 18 ماه گذشته صادرات غیر نفتی ما حدود 61 میلیارد دلار بوده که عدد بسیار خوبی است؛ ولی براساس آخرین آمار تنها 27 میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور بازگشته است، این یعنی حدود 45 درصد ارز صادراتی به چرخه اقتصادی بازگشته است. فرهاد دژپسند خاطرنشان کرد: ما اطمینان داریم که صادرکنندگان سابقه‌دار و ریشه‌دار تمام هم و غم خود را برای بازگشت ارز صادراتی خود به کار گرفته‌اند و از همین رو تلاش داریم با همکاری بخش خصوصی‌ ارز بیشتری به کشور بازگردد.

«حسین امیرعبداللهیان» معاون اسبق وزارت خارجه و مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به بحران سوریه، درباره توصیه رهبر معظم انقلاب به بشار اسد در روزهای آغازین این بحران گفت: از اولین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به آقای بشار اسد که سردار سلیمانی به ایشان ابلاغ کرد، این بود که می‌روید به آقای بشار اسد می‌گویید مردم خط‌قرمز ما هستند. اگر چنین اتفاقی بخواهد در سوریه بیفتد و نسبت به کشتار مردم بی‌تفاوت باشید، روی حمایت ما حساب نکنید.

صدها حساب کاربری ضد ایرانی و ضد قطری در فضای مجازی فعالیت‌شان متوقف شده است. پایگاه خبری «BuzzFeed» در تحقیقی شبکه‌ای از پایگاه‌ها و حساب‌هایی را که در شبکه‌های اجتماعی، نظیر فیس‌بوک، توئیتر، یوتیوب و دیگر شبکه‌های اجتماعی علیه ایران و قطر فعالیت می‌کردند، فاش کرد. به نظر می‌رسد این حساب‌ها که در حال حاضر تعلیق شده‌اند، در مکانی از غرب آسیا یا آفریقا هدایت می‌شوند.

بیش از 90 مأمور اطلاعاتی سابق ایالات متحده آمریکا از هر دو گرایش جمهوریخواه و دموکرات، در نامه‌ای سرگشاده از افشاگری که از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل مکالمه تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین شکایت کرده، حمایت کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات